یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 209
نویسنده : کیا فایل

مراحل ساخت مترو تهران و موانع پيش رو

 

لطفاً تاريخچه اي از شروع كار مترو را بيان نماييد؟

مهندس حيدريان: بررسيهاي اوليه ي كار پيش از انقلاب توسط شركت فرانسوي سفر تو (SODRETU) انجام شد اين شركت كار طراحي متروي تهران را بر اساس نيازهاي همان دوران آغاز كرد و شبكه ي مترو را روي چهار مسير كه به صورت مصوب نيز درآمد پايه ريزي كرد و با حضور همين شركت بود كه كار ساخت مترو پيش از انقلاب آغاز گرديد كه با آغاز روند انقلاب پروژه ي مترو متوقف گرديد تا سرانجام در سال 1365 عمليات اجرايي آن دوباره آغاز شد. و از آنجايي كه اسناد و نقشه ها و مطالعات فرانسوي ها ملاك ساخت قرار گرفت بنابراين ساختار و پيكره ي ايستگاه ها و تونل هاي و كم و بيش كليه ي ساخت و سازهاي در رابطه با مترو بر اساس شيوه هاي پيشنهادي فرانسويان صورت پذيرفت.

خطوط مترو چه تعداد و هر كدام در چه مرحله اي كاري است؟

مهندس حيدريان: پيش بيني خطوط مترو براي 9 خط است. در حال حاضر 4 خط مورب مترو است كه نزديك به 80% دو خط آن به بهره برداري رسيده و مابقي در حال ساخت مي باشد.

خط يك مترو از مرقد امام (ره) تا مير داماد در حال بهره برداري است و ادامه ي آن تا تجريش در دست ساخت و اجرا مي باشد.

خط دو از ميدان صادقيه تا ميدان بهارستان به بهره برداري رسيده و مابقي در حال ساخت تا خيابان رسالت چهار راه در دشت مي باشد كه اميدواريم تا پايان سال آينده به بهره برداري برسد. از چهار راه در دشت تا سرخه حصار نيز در دست طراحي مسير و ايستگاه هاي مربوطه مي باشد.

خط سه كه خطي است شمال شرقي به جنوب غربي شهر تهران از لويزان آغاز و با گذار از خيابان استاد حسن بنا و خيابان شهيد بهشتي و خيابان ولي عصر تا ميدان راه آهن و در ادامه به سمت اسلام شهر كشيده مي شود كه مسير شمالي از لويزان تا تقاطع رسالت و استاد حسن بنا آن در حال حاضر در دست مطالعه و طراحي مهندسين مشاور طرف قرارداد مترو مي باشد. بخش مياني از چهار راه استاد حسن بنا و رسالت تا ميدان راه آهن طراحي و مطالعات مسير و ايستگاه ها آماده است و در بخش جنوبي از ميدان راه آهن به سمت اسلام شهر نيز مشاورين در حال انجام مطالعات آن مي باشند.

خط 4 كه سمت و سوي شرقي غربي دارد نيز از شهرك اكباتان آغاز مي شود و با گذار از خيابان انقلاب وارد خيابان پيروزي مي شود و انتهاي آن به منطقه افسريه و اسب دواني شرق تهران ختم مي شود. اين چهار خط مصوب هستند و همان گونه كه گفتيم خط يك و دو بخش معظم آن در حال بهره برداري و بخش ديگر در حال ساخت مي باشد. اما خطوط سه و چهار به مناقصه ي بين المللي گذاشته شده و با گزينش شركت هاي برنده، كار مطالعه و طراحي آنها نيز آغاز شده است.

لازم به ذكر است كه خط پنج مترو كه تهران را به كرج وصل مي كند مسيري روي زميني است و به لحاظ برق گيري كاملاً با داخل شهر متفاوت مي باشد در داخل شهر خطوط مترو از طريق ريل سوم كه در كنار ريل هاي آهن قرار دارند تغذيه مي گردند ولي در خط 5 تغذيه برق بالاسري و از كابلهاي بالاي مسير قطار برق مورد نياز را كسب مي نمايد و نيز با توجه به جمعيت روز افزون شهر كرج و مسير مابين طول ايستگاه ها و به پيروي از آن قطارها به 300 متر افزايش يافته و براي سهولت بيشتر جابه جايي، قطارها نيز دو طبقه در نظر گرفته شدند. در حال حاضر خط پنج از ايستگاه صادقيه تا ايستگاه مهرشهر در دست بهره برداري است و بزودي نيز ايستگاه پارك جنگلي به بهره برداري خواهد رسيد.

با توجه به استقبال بيش از اندازه ي شهروندان تهراني و براي جلوگيري از ازدحام بيش از اندازه ي جمعيت اميدواريم هر چه زودتر خطوط شش و هفت و هشت و نه نيز به گونه يي جدي در دست مطالعه و اجرا قرار گيرند تا در آينده يي نه چندان دور شهروندان بتوانند با آرامش بيشتري در سطح شهري در زير شهر تهران جابه جا شوند.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , مراحل ساخت مترو تهران , مترو ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 251
نویسنده : کیا فایل

نانوتکنولوژی

 

دل هر ذره را که بشکافی آفتابیش در میان بینی که یکی هست و نیست جز او وحده و لا اله الا هو

بشر برای رسیدن به کمال راههای مختلفی را تجربه کرده و می کند و هر راه رسیدن را نامی داده و از آن جمله است:علوم طبیعی،علم ماوراءالطبیعه و ...

اگر باور داشته باشیم هر ذره که خلق شده رسیدن به کمال را بزرگترین هدف خود قرار داده است پس علوم مختلف یاد شده در پی جستجوی کمال هستند و انسان با اختراع وسایل مختلف فقط راه رسیدن به آن را فراهم نموده است.

نانوتکنولوژی از جمله علومی است که راه چندین ساله را به یکباره طی خواهد کرد،علمی که با شکافتن کوچکترین ذره ی دنیای بزرگ و شگرفی را در فرا راه ما قرار داده و در حال رسیدن به نقطه ای است که بزرگترین علوم را در کوچکترین ذره قرار دهد و انسان را از حیطه ی ظاهر به حیطه ی باطن بکشاند و آنچه نادیدنی است را نشانش دهد.

مطالب این جزوه خواصی را تفکیک کرده تا مطالعه کننده به راحتی به مطالب موردنظرش دست یافته و به آنچه می خواهد برسد.

در این جزوه سعی گردیده شمه ای ازاین علم در تمام گستره ها برای مخاطب داده شود تا خواننده بتواند به آنچه در نظر دارد دست یابد0

به امید آنکه روزی همه با این فناوری آشنایی لازم را پیدا کنند.

و در نهایت:

رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند بنگر تا چه حد است طیران آدمیت

چکیده

نانوتكنولوژی، توانمندی تولید مواد، ابزار و سیستم‌های جدید با كنترل سطوح مولكولی و اتمی و استفاده از خواصی است كه در آن سطوح ظاهر می‌شود. نانوتكنولوژی، رشته‌ای جدید نیست، بلكه رویكردی جدید به تمام رشته‌هاست. نانوتكنولوژی، در حوزه‌های مختلفی نظیر: غذا، دارو، تشخیص پزشكی، بیوتكنولوژی، الكترونیك، رایانه، ارتباطات، حمل و نقل، انرژی، محیط زیست، مواد، هوافضا و امنیت ملی، كاربرد دارد. كاربردهای وسیع و پیامدهای اجتماعی، سیاسی و حقوقی نانوتكنولوژی آن را به زمینه‌ای فرابخشی، تبدیل كرده است.

آزمایش و تحقیق در مورد نانوتكنولوژی از ابتدای دهه ۸۰ قرن بیستم به‌طور جدی پیگیری شد، اما آثار معجزه‌آسا و باور نكردنی آن در روند تحقیق و توسعه، توجه همه كشورهای بزرگ را به خود جلب كرد. این امر، فناوری نانو را به یكی از مهم‌ترین اولویت‌های تحقیقاتی در دهه اول قرن بیست و یكم، تبدیل كرد.

استفاده از فناوری نانو در علوم پزشكی، پتروشیمی، مواد، صنایع دفاعی، الكترونیك، رایانه‌های كوانتومی و غیره آن را به عنوان چالشی علمی و صنعتی برای جهانیان مطرح كرد. محققان، اساتید و صنعتگران ایرانی نیز باید در بسیجی همگانی، جایگاه، موقعیت و وضعیت خویش را در مورد این موضوع، مشخص كنند و با برنامه‌ریزی علمی و دقیق به حضوری فعال و رقابتی سالم در این جایگاه روی آورند. طراحی برنامه‌ای منسجم، فراگیر و همه جانبه برای این منظور، اجتناب‌ناپذیر است.

تاریخچه ی فناوری نانو

علم نانو و علوم مرتبط با آن جدید نیستند چرا که صدها سال است که شیمیدانان از تکنيک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي علم نانو در کار خود استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شباهت به تنکنيک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امروزی نانو نيست. پنجره های رنگارنگ کلیساهای قرون وسطی، شمشیرهای یافت شده در حفاری های سرزمین های مسلمان همگی گویای این مطلب هستند که بشر مدت هاست که از برخی شگردهای این فناوری در بهینه کردن فرایندها و ساخت باکیفیت تر اشیاء بهره می برده است اما تنها به دلیل پیشرفت کم فناوری و نبود امکانات امروزی مانند میکروسکوپ نیروی اتمی، میکروسکوپ تونلی پیمایشی و غیره نتوانسته حوزه مشخصی برای این فناوری تعیین کند.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , نانوتکنولوژی , نانو , فناوری نانو ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 223
نویسنده : کیا فایل

كاربرد شبكه‌هاي عصبي مصنوعي در مهندسي رودخانه

 

رسوبات انتقالي توسط رودخانه‌ها مشكلات زيادي خصوصاً جهت بهره‌برداري از سدها و سازه‌هاي آبي به وجود مي‌آورند. در ده‌هاي اخير تحقيقات بزرگي براي درك مكانيسم انتقال رسوب در جريان‌هاي طبيعي صورت گرفته است.

تخليه‌هاي صنعتي و پساب‌هاي كشاورزي به داخل سيستم آبزيان باعث مي‌شود كه رسوبات كف توسط موادسمي آلوده شوند. به همين ترتيب وقتي رژيم رودخانه تغيير مي‌نمايد اين رسوبات آلوده به پايين دست رودخانه انتقال مي‌يابند. تخمين دبي اين رسوبات آلوده گام اول به سوي بهبود سازي كيفيت آب مي‌باشد.

طبق گزارشات، درحال حاضر، بسياري از سدهاي كشورمان، با مشكل رسوب و پرشدن پيش از موعد مخازن مواجه هستند از جمله گزارشي كه در مورد رسوبگذاري در سد سفيد رود منتشر شده كه نشان مي‌دهد كه در هفدهمين سال بهره برداري، رسوبات ورودي نزديك به نيمي از حجم مخزن را اشغال كرده‌اند. در حالي كه مشاور اين شد، عمر مفيد آن را صد سال دانسته است.

همچنين سد شهيد عباسپور كه تخمين اوليه براي رسوب آن 2 ميليون مترمكعب در سال بوده، در حالي كه نتايج هيدروگرافي در سال 1362 در مخزن اين سد نشان مي‌دهد كه درطي 7 سال اول بهره برداري از اين سد ساليانه بطور متوسط 38 ميليون متر مكعب وارد مخزن شده است. بديهي است كه افزايش پيش‌بيني ميزان رسوب وارده به درياچه مي‌تواند از اين خسارات جلوگيري به عمل آورد و تحقيق اين امر بستگي زيادي به روشهاي محاسباتي و وجود سنجشهاي مناسب رودخانه‌اي دارد.

تا كنون معادلات زيادي براي تخمين ميزان رسوب انتقالي رسوب انتقالي توسط رودخانه‌ها ارائه شده است كه همه آنها بر پايه قوانين تئوري ديناميك جريان و انتقال ذرات مي‌باشد. آلونسوو نيبلينگ و فوستر در سال 1982 و يانگ در 1996 از بين ديگران، روشهاي متعدد قراردادي را مقايسه نمود براي محاسبه دبي كل رسوب. بعضي از روشها كه روش غيرمستقيم ناميده شدند، شامل توابع انتقالي بر اساس تابع بار بستر اينشتين هستند كه بار رسوب كل از مجموع توابع بار معلق و بار بستر بدست مي‌آيد. مانند روش اصلاح شده اينشتين توسط كلبي و همبري (1955) و توفالتي (1969). روشهاي مذكور اين نكته را مدنظر قرار مي‌دهند كه هيدروديناميك هر حالت انتقال يكسان نيست اگر چه تمايز آشكار بين در حالت معلق و بستر نيز به آساني ممكن نيست، كاربرد روشهاي گفته شده از نظر تئوري نسبتاً كامل است اما ممكن است به نظر دشوار برسد.

روشهاي ديگر كه روشهاي مستقيم ناميده مي‌شوند، بار رسوب كل را به طور مستقيم مشخص مي‌كنند، بدون اختلاف قائل شدن بين دو حالت انتقال. بعضي از اين روشها از مفهوم نيروي جريان ناشي مي‌شوند. (كار جريان) مانند روش بگنولد (1966) و روش انگلند و هانسن (1967) كه بستگي به مفهوم نيرو و قوانين شبيه‌سازي براي بدست آوردن تابع انتقال رسوب دارد. روش آكرو وايت (1973) بر اساس مفهوم نيروي جريان، بگونولد و آناليز ابعادي براي بيان تحرك و سرعت انتقال رسوب پايه‌ريزي شده‌اند. يانگ در سالهاي 1972 و 73 يك مدل تحليل نيرويي بكار برد و به نيروي جريان موجود در واحد وزن سيال براي انتقال رسوب تأكيد كرد. وليكانوف (1954) تابع انتقال را از تئوري نيروي ثقل استخراج كرد. روشهاي ديگر از توابع انتقال ديگري پيروي مي‌كنند، مثلاً چنگ و سيمونزو ريچاردسون (1967) بار كل را از مجموع بار بستر و معلق محاسبه نمودند. لارسن (1958) يك رابطه وابسته‌اي بين شرايط جريان و دبي رسوبي نتيجه توسعه داد. شن و هانگ (1972) يك معادله رگرسيون براساس داده‌هاي آزمايشگاهي استخراج كردند.

برانلي (1981) نيز آناليز رگرسيون را براي بدست آوردن تابع بكار گرفت. ون راين (1984) بار كل را از مجموع بار بستر و متعلق محاسبه نمود. كريم و كندي (1990) آناليز چند رگرسيوني غيرخطي را براي استخراج يك رابطه بين سرعت جريان، دبي رسوب و هندسه شكل بستر و ضريب اصطكاك رودخانه‌هاي فرسايشي بكار گرفت.

اين مدل‌هاي ديناميكي در تعريف پارامترهاي مهم مسئله موفق بودند. با اين وجود براي بدست آوردن يك فرمول منفصل (شكل ثابت معادله)، بعضي پارمترهاي مهم براي سهولت صرفنظر مي‌شوند. ثابت‌هاي غيرمعلوم براي پايداري جمع مي‌شدند و بعضي شرايط مرزي براي بكارگيري فرض مي‌شوندو نتيجتاً اين سؤال مطرح مي‌شود كه آيا فرمول براي انحراف رودخانه‌ها به طور موفق بكار رود؟

اخيراً روش شبكة عصبي در شاخه‌هاي متعدد علمي بكار مي‌رود. روش گفته شده يك ابزار قوي براي بهبود سازي در هيدروليك و محيط زيست با جزئيات كافي براي اهداف طراحي و مديريت پروژه‌ها مي‌باشد. اين تكنيك يك رشد ساختاري در كاربرد مهندسي رودخانه و منابع آب داشته است مانند مطالعه كرونانيتي و همكاران (199)، فلود و كارتام (1994) و گرابرت (1995) و مينس (1998) و سانچز و همكاران (1998) و يانگ و همكاران (1999).

به سبب كاربردهاي موفق در مدل كردن رفتار سيستم غيرخطي در يك محدوده وسيع از نواحي، شبكه‌هاي عصبي مصنوعي در هيدرولوژي و هيدروليك بكار رفته‌اند. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي در مدل بارش ـ رواناب، تخمين جريان، شبيه‌سازي آلودگي جريان، شناسايي پارامتر و مدل كردن غيرخطي ورودي و خروجي سريهاي زماني بكار رفته‌اند. يك شبكه عصبي سه لايه پيشخور توسط فرنچ و همكاران (1992) براي پيش‌بيني شدت بارش در مكان و زمان بكار رفت. اين فرد نتايج را با دو روش ديگر پيش‌بيني ترم ـ كوتاه مقايسه نمود. چنگ و تسانگ (1992) چندين روش رگرسيون و شبكة عصبي مصنوعي براي مدل كردن اكي والان برف ـ آب مقايسه كردند و گزارش دادند كه يك شبكه عصبي مصنوعي نتايج بهتري ارائه مي‌دهد.

HSU و همكاران (1995) گزارش كردند كه شبكه پيشخور چندين لايه بهترين ابزار براي تقريب توابع ورودي ـ خروجي است. آنها يك الگوريتم پيچيده جذر ـ كمينه خطي را براي آموزش يك شبكه پيشخور سه لايه پيشنهاد دادند. كه نشان داد روش مدل شبكه عصبي مصنوعي ارائه بهتري از روابط بارش ـ روانات براي يك حوضه با اندازه متوسط كه با مدل آرمكس يا مدل رطوبت خاك ساكرامنتو مقايسه شد مي‌دهد.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کاربرد شبکه عصبی مصنوعی در مهندسی رودخانه , شبکه عصبی مصنوعی , مهندسی رودخانه ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 268
نویسنده : کیا فایل

راه آهن

 

كارهاي انجام شده در ايران:

1) پروژه در خطه كردن راه آهن تهران- تبريز توسط مشاورين انگليسي

2) پروژه در خطه كردن راه آهن تهران- مشهد توسط مشاورين ژاپني

3) پروژه در خطه كردن راه آهن قم- اصفهان توسط مشاورين آلماني

4) پروژه راه آهن اصفهان- اهواز توسط مشاورين ايتاليايي

5) پروژه راه آهن تهران- جنوب توسط مشاورين فرانسوي

6) پروژه راه آهن مشهد- سرخس توسط مشاورين روسي

راه آهن يكي از سيستم هاي كارآمد حمل ونقل مي باشد و در بسياري از كشورها اعتقاد بر اين است كه كشوري موفق است كه داراي سيستم حمل ونقل باشد به خصوص راه آهن.

مزاياي راه آهن نسبت به ساير سيستم هاي حمل ونقل:

1- راه آهن سازمان بسياري بزرگي است كه افراد بسياري در اين حمل ونقل در حركتند بنابراين مي توانند در تأمين درآمد دولت و بخش خصوصي سهم به سزايي داشته باشند.

2- راه آهن در تمام دنيا وجود داشته و حالت همگاني دارد.

3- در مقايسه با ساير سيستم هاي حمل ونقل با راه آهن كمترين مقدار است.

4- در مقايسه وزن قطارها و وزن كالاهاي حمل شده و همچنين مسافرين جابجا شده، ميزان مصرف سوخت بسيار كمتر است.

5- در راه آهن به علت حركت مستقيم، استفاده از قطعات يدكي كمتر است و بنابراين هزينه هاي بهره برداري كمتر خواهد بود.

6- راه آهن بر روي بافت سياسي، اقتصادي، اجتماعي يك كشور بسيار مؤثر است.

مزاياي سياسي:

1) به كمك سيستم راه آهن ادارات مركزي سر تعمير و به صورت مؤثرتري به تمام نقاط كشور دسترسي پيدا مي كنند.

2) راه آهن امكان معاشرت اقوام مختلف را در يك مملكت راحت تر فراهم مي كند.

3) در موارد اضطراري حجم زيادي از كالاها و تجهيزات جنگي را مي تواند جابجا كند.

4) در اثر وجود سيستم هاي راه آهن مردم به راحتي مي توانند جهت كار و مهاجرت و پيدا كردن زندگي بهتر اقدام كنند.

مزاياي اجتماعي:

1) راه آهن حمل ونقل راحت تر را براي افراد فراهم مي كند.

2) مسافرت هاي زيارتي با راه آهن بهتر صورت مي گيرد.

3) احساس انزوايي مردم در دور دست از بين مي رود.

4) روابط بين مردم و آداب و سنن آنها اشاعه و گسترش مي يابد.

مزاياي اقتصادي:

1) توسط راه آهن سهولت حمل ونقل مواد خام و در نتيجه محصولات توليد شده را فراهم مي كند.

2) به هنگام خطرات ناگهاني مثل زلزله، سيل و… راه آهن نقش مؤثري در كمك رساني دارد.

3) راه آهن مواد خام را ارزان تر به كارخانه انتقال مي دهد.

4) راه آهن باعث اشتغال زايي در سطح وسيعي مي شود.

5) به حمل سريع و حجم زياد كالاها مي تواند قيمت ها را تثبيت كند.

6) با توسعه راه آهن قيمت زمين ها افزايش يافته و در نتيجه استاندارد زندگي تغيير مي‌كند.

خطوط راه آهن: خطوط راه آهن شامل زيرسازي، سنگ دانه ها، ريل ها و ادوات اتصال، ريل ها و تراورس ها هستند.

خصوصيات يك مسير ايده آل:

1- عرض خط ثابت و يكنواخت باشد.

2- مسير راه آهن حتي المقدور به طور صحيح اجرا شود و پيچ و خم هاي آن كم باشد.

3- در مسيرهاي مستقيم دو ريل تراز باشند و در قوس هاي دور رعايت شود.

4- شيب ها يكنواخت بوده و هر گونه تغيير شيبي با قوس قائم همراه باشد.

5- خطوط راه آهن داراي خاصيت ارتجاعي باشد.

6- سيستم زهكشي كامل باشد.

7- اصطكاك بين طوقه چرخ و ريل ها حداقل باشد.

8- مسير راه آهن طوري طراحي شده باشد كه بارها به طور يكنواخت بر روي ريل توزيع شود.

9- تعمير و تعويض قسمت هاي آسيب ديده آسان و راحت باشد.

10- خطوط راه آهن داراي سختي و طبيعت عرضي كافي باشند و در مقابل نيروهاي گريز از مركز پايدار باشند.

11- اتصالات، تقاطع ها، سوزن ها چليپ ها، به طور صحيح طراحي و اجرا شده باشند.

12- مسير راه آهن بايد در مقابل از خط خارج شدگي قطار مقاوم باشد.

13- ريل ها بايد داراي خصوصياتي باشند كه در مقابل عوامل خرابكارانه مقاوم باشند.

14- مسير به گونه اي احداث شده باشد كه هزينه هاي نگهداري حداقل شود.

15- در قوس ها به شعاع قوس، مقدار دور و سرعت توجه كافي شود.

ظرفيت خطوط راه آهن:

تعداد قطارهايي كه در هر ساعت مي توانند از يك طول دلخاه با ايمني كامل عبور كنند به عنوان ظرفيت خط تعريف شده است. اين مقدار در عمل تحت تأثير مسائلي نظير محدوديت سرعت، علائم، سيستم هاي كنترل و ايمني قرار گرفته و كمتر از مقدار تئوري آن است.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , راه آهن , حمل ونقل ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 216
نویسنده : کیا فایل

ايمني كار و جلوگيري از اختلالات كاري

 

ايمني ماشين سازي بر ساير خواسته ها مقدم است چون كل توليد را تحت تاثير قرار مي دهد . اختلالات كاري اثر زنجيره اي دارد كه مي تواند جريان ساخت را به هم بريزد . بدين جهت ماشينهاي ابزار بايد به نحوي طراحي شوند كه اجزاي اصلي قابل دسترسي باشد و بتوا ن.اشكال آن را به راحتي بر طرف كرده يا دستگاه را تعمير نمود .

ايمني از حوادث :

ماشين ابزار بايد طوري طراحي شود كه كارگر به هنگام انجام كار در كنار دستگاه دچار صدمه نگردد بدين جهت :

1- تمام اجزاي متحرك مانند محورها ، چرخدنده ها ، پولي ها و غيره بايد به وسيله در پوش براي جلوگيري از حوادث ناگوار پوشانده شوند .

2- در دستگاههاي پرس بايد به دستورالعملهايي كه از حركت ناخواسته كشويي پرس ممكانعت مي كند و نيز طراحي تجهيزات ايمني جداً توجه شود .

3- محدوده خطر دستگاههاي پرس بايد به وسيله نرده ،‌دريچه كنترل ، چشم الكترونيكي و كنترل دو كليدي از ايمني خاصي برخوردار باشد .

4- تمام ماشينهاي ابزار بايد مجهز به كليد توقف اضطراري (كليد قرمز رنگ بزرگي كه ماشين را سريعاً خاموش مي كند ) باشند .

ارگونومي :

تمامي اجزاي لازم براي كنترل و تنظيم ماشين بايد طوري قرار گيرند كه كارگر بتواند در وضعيت عادي به آنها دسترسي پيدا كند .هرگاه براي كار با ماشين حركات اضافي مثل خم شدن و دراز شدن لازم باشد ، كار مشكلتر مي شود و كارگر را زود خسته مي كند .

ماشيني كه از نظر ارگونومي درست طراحي شده باشد خطر حوادث ناگوار را كمتر مي كند و نيز كاهش مدت زمان فرعي لازم ، مدت زمان فرايند را پايين مي آورد .

 

پايداري :

دقت خواسته شده از ماشين هاي ابزار جديد زياد است . اين خواسته وقتي عملي است كه ماشين در تمام محدوده كار خود پايداري كافي داشته باشد . چندين نوع پايداري وجود دارد .

- استاتيكي

- ديناميكي

- حرارتي .

راجع به هر سه پايداري و علت ، نحوه عمل ، نقاط خطرناك ، كميتهاي تحت تاثير و راههاي پيشگيري نشانداده شده است .

به كمك روش اجزاي محدود و دستگاهاي كامپيوتر اجزاي پيچيده مانند پايه هاي ماشين ، جعبه دنده و غيره قبل از ساخت از نظر پايداري استاتيكي ، ديناميكي يا حرارتي بهينه مي گردد .

دقت توليد و دقت كاري :

ماشين ابزار بايد بتواند قطعه كار خواسته را با دقت اندازه و شكل صافي سطوح معين بسازد . اين موارد وقتي عملي است كه حركت ابزار هنگام برش به قطعه كار هدايت دقيقي داشته باشد . دقت ماشين ابزار تحت تاثير عوامل زير قرار دارد:

1- نوع پايه و فونداسيون به ويژه براي محافظت از تاثيرات خارجي مثل نيروها ، لرزه ها و نوسانات دما

2- دقت ساخت ماشين ابزار ، يعني دقتي كه هر كدام از اجزاي راهنما با آن ساخته شده و مونتاژ گرديده است .

3- دقت كاري ، يعني دقتي كه به هنگام كار و تحت تاثير نيروي برشي حاصل مي شود

4- رقتار استهلاكي ، يعني تغيير دقت در مدت زمان طولاني .

دقت كار و دقت ساخت ماشين ابزار متناسب با وضعيت ساخت ماشين به وسيله سازنده در حضور خريدار و يا مستقيماً به وسيله خريدار آزمايش مي شود . آزمايش خريد طبق استاندارد صورت مي گيرد ، مثلاً DIN 8601 شرايط خريد ماشين ابزار –DIN 8605 تا DIN 8613 و DIN 8650 و غيره كه موارد ذيل را براي اجزاي ماشين دقيقاً تعيين مي كند :

- مورد آزمايش

- روش آزمايش

- وسايل اندازه گري جهت آزمايش:

- خطاي مجاز

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , ایمنی کار , ماشین سازی , ماشین ابزار ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 221
نویسنده : کیا فایل

صنعت بيمه و گستردگي خدمات

 

قديمترين رشتة بيمه، رشتة بيمه باربري است در حالي كه بيمة آتش سوزي، به تدريج از سدة هفدهم تا نوزدهم شناخته شده است آتش سوزي بزرگ لندن در سال 1666 زماني به وقوع پيوست كه وسايل اطفاي حريق هنوز در مراحل ابتدايي بود و هيچگونه پوشش بيمة آتش سوزي درجامعه به چشم نمي خورد. نخستين ادارة آتش سوزي در انگلستان در سال 1680 تأسيس شد و متعاقب آن شركت هند اين هند[1] در سال 1696 و ادارة آتش سوزي سان[2] در سال 1710 پديد آمدند. سرانجام آتش سوزي بزرگ لندن باعث ايجاد شركت بيمة هامبرگرجنرال[3] شد كه اين شركت و شركت سان، دو شركت بيمه‌اي هستند كه هنوز وجود دارند و فعاليت مي كنند. در نتيجة وقوع انقلاب صنعتي در سدة هجدهم كه به پيدايش كارخانه‌ها، انبارها، كشتيها، ماشين آلات و غيره انجاميد، شركتهاي بيمة آتش سوزي متعددي از جمله لويدز لندن تأسيس شدند.

 

آتش سوزي بزرگ لندن

درساعت 2 بامداد يكشنبه اول سپتامبر 1666 ميلادي، در معبر باريكي كنار رودخانه تايمز، حريقي رخ داد و قير و كنف و زغال سنگ انباشته در محل، آتش را گسترش داد. سهل انگاري در مهار آتش و خاموش نكردن بهنگام آن، سبب شد كه آتش لحظه به لحظه و با سرعت دامنه پيدا كند و هر چه را در مسيرش قرار دارد بسوزاند و با خاكستر يكسان كند. هنگامي كه آتش به پل بزرگ لندن ( تنها راه عبور مردم) رسيد، بندهاي پل ازهم گسست و الوارهاي نيم سوخته و مشتعل بناها به داخل رودخانه و روي پمپهاي دستي كه تنها وسيله براي خاموش كردن آتش محسوب مي شد ريخته شد و آنها را بي استفاده ساخت. بدين قرار، مردم ناگزير شدند كه با سطلهاي پر از آب كه دست به دست مي دادند به خاموش كردن آتش مبادرت ورزند. رفته رفته كه آتش گسترش مي يافت، اضطراب مردم هم بالا مي گرفت زيرا شعله هاي آتش، به شكل امواج وسيعي، ساختمانها را گروه گروه در بر مي گرفت و باد شديد خاوري نيز باعث مي شد كه قطعات مشتعل به مسافتهاي زياد پرتاب و هر لحظه بر دامنة حريق افزوده شود؛ آتش همچنان پيش مي تاخت و مردم وحشت زده را پس مي راند. جمعيت، مبهوت و مأيوس و متوحش، هر چه از اثاث خانه كه به دستشان مي رسيد و حمل كردني بود، بر مي داشتند و به كوچه ها و خيابانها و در نهايت به صحراها مي گريختند. رود تايمز، از قايقها و كرجيها انباشته بود كه با سرعت هر چه بيشتر، رفت و آمد مي كردند و مردم و بارهايشان را به محلهاي امن مي رساندند. هر چند كه اين مكانها هم چندان امن امن نبودند و گهگاه باراني از قطعات مشتعل برسرشان مي باريد و آتش، قايقها و سرنشينان آنها را به كام خود مي كشيد و به اعماق آبها فرو مي برد.

زنهاي آبستن چندي ديده شدند كه با دلهره و تشويش بسيار از فرزند درون خود دفاع مي كردند. بچه هاي قد و نيم قد، گريان و نالان، پدر و مادر خود را با فرياد مي زدند و آنها را در ميان سيل جمعيت متراكم و پريشان و شتابان جست و جو مي كردند. بسياري از مردم كه تواني برايشان نمانده بود و طاقت اين همه فشار و دلهره را نمي آوردند، در گوشه اي افتاده بودند و لگد كوب ديگران مي شدند و جان مي سپردند؛ حيوانات سرگردان نيز از ميان جمعيت راه فرار مي جستند؛ و گاوان تنومند در حالي كه گوساله هايشان وحشت زده و ضجه كنان در پشت مي آمدند، خود را به صف آدميان مي كوبيدند.

سرانجام، پس از سه شبانه روز، بارانهاي سيل آساي فصلي به داد مردم رسيدند؛ 4360 جريب زمين سوخته و 400 كوچه وخيابان لندن فرو ريخته بود؛ 13200 ساختمان، 92 كليسا، 52 انبار بزرگ كالا و تعداد زيادي بيمارستان، كتابخانه، بناهاي دولتي و چندين دروازه و پل با خاك يكسان شده بودند؛ خسارت وارده به پول آن زمان، از 11 ميليون ليرة انگليسي تجاوز كرده بود كه به پول امروزي، متجاوز از يك ميليارد ليره مي شود.

لندن ورشكسته، ماتم زده و تقريباً خالي از سكنه شده بود و كسي گمان نمي برد روزي دوباره سراز خاك به در كند. سه ماه و نيم بعد از اين فاجعه بزرگ، مردمي كه به لندن باز مي گشتند، ديگر آثاري از مركز حصار دار شهر باقي نمانده بود. زمين هنوز از تلهاي خاك و سنگ و آهن آلات پيچ تاب خورده و سرب مذاب سرد شده پوشيده بود و هنوز در اغلب زيرزمينها، شعله و دود چشمها را مي آزرد. پس از اين بلاي عظيم، اولياي امور و صاحبان سرمايه به انديشه گران متوسل شدند تا چاره جويي كنند بلكه از نظاير اين فاجعه در آينده جلوگيري شود يا دست كم خسارت و تلفات به حداقل ممكن برسد. نتيجة بررسيهاي چندين ساله اين شد كه چون دانش زمان قادر به پيش بيني، پيشگيري و مبارزه با آتش سوزي دامنه دار نيست، چارة منحصر به فرد، « تقسيم خسارتها» بين شمار هرچه بيشتر سازمانهاي اقتصادي، صاحبان سرمايه و مردم ذي نفع است تا آتش سوزي دست كم تحمل پذير شود و خسارتهاي وارده يكباره يك سازمان اقتصادي يا يك فرد را از ميان نبرد و پس از حريق باز بتوانند به كسب و كار گذشته ادامه دهند- بدين گونه بود كه بيمة آتش سوزي پا به عرصة وجود نهاد.

حريق چيست؟

حريق عبارت است از احتراق شديد مواد سوختني يا آتشي ناخواسته و از كنترل خارج شده كه معمولاً با سرعت نور، دود و حرارت زياد توأم است. احتراق عبارت است از تركيب يك مادة سوختني با اكسيژن دو حالت دارد: احتراق آرام ( مانند اكسيده شدن مس) و احتراق شديد ( كه با حرارت دود، نور همراه است).

 

نحوة ايجاد حريق

براي ايجاد حريق سه عامل مورد نياز است:

1- مواد اشتعال پذير ( جامدات، مايعات و گازها) كه ميزان مواد اشتعال پذير در ايجاد حريق، نقش مهمي بازي مي كند.

2- اكسيژن (هوا): محيط اطراف ما پر از مواد اشعال پذير است. اكسيژن هوا نيز به اندازة كافي يافت مي شود و براي آغاز آتش سوزي عامل ديگري نيز مورد نياز است.

3- انرژي آتشزنه : اين انرژي مي تواند با افزايش دما توليد شود. انرژي مورد لزوم براي آغاز آتش سوزي مي تواند بسيار كم و كوچك باشد و آتش سوزي براثر به وجود آمدن اين انرژي به راحتي انجام مي گيرد. موارد زير، انرژي مورد لزوم براي آغاز آتش سوزي را فراهم مي آورند:

- ايجاد آتشزنه به طور مستقيم (‌زدن كبريت)

- افزايش حرارت

- آتش سوزي خود به خود

- انفجار

- جرقة الكتريكي

- واكنش شيميايي

- متمركز كردن نور در يك نقطه با استفاده از عدسي

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , بیمه , صنعت بیمه , بیمه آتش سوزی ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 175
نویسنده : کیا فایل

به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات

به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات

 

 این روش یکی از کامل ترین روش ها برای آنلاک گوشی های برند سامسونگ میباشد.

شما با این روش میتوانید در کمتر از 20 دقیقه الگو یا پین ورود به صفحه اصلی را بردارد

این پکیج حاصل کار تعمیرکاران RAYKAGSMبوده و صد در صد تست شده میباشد.

تمام توضیحات و فیلم های آموزشی مربوط به نرم افزار در داخل پکیج قرار داده شده است

نکته:

گروه تعمیر کاران RAYKAGSM هیچ نوع مسئولیتی در قبال استفاده نادرست از محصول را ندارد.

با تشکر .         گروه تعمیرکاران RAYKAGSM

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: موبایل و تلفن , ,
:: برچسب‌ها: فایل , پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ , آنلاک گوشی ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 182
نویسنده : کیا فایل

در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!

در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!

 

مدتی است که سامسونگ شروع به جدی گرفتن امنیت دستگاه های خود کرده و جهت حفظ حربم خصوصی کاربران سخت گیرانه تر عمل خواهد کرد. از همین رو اگر اسمارت فون سامسونگی شما دارای اندروید 5.0 یا بالاتر باشد ممکن است با یک سیستم امنیتی جدید به نام Factory Reset Protection مواجه شوید. این اتفاق ممکن است بنابر دلایل مختلفی رخ دهد. برای مثال هنگامیکه دستگاه شما تاکنون حداقل به یک حساب گوگل متصل شده باشد و آن را از طریق ریکاوری، هارد ریست نمایید با چنین صفحه ای برخورد خواهید کرد. در اینصورت وقتیکه گوشی خود را روشن می کنید با یک پیغام جهت ورود به حساب گوگل مواجه می شوید. اما اگر اطلاعات آخرین اکانت گوگلی که با دستگاهتان همگام سازی شده بود را ندانید چه اتفاقی می افتد؟ باید فاتحه گوشی تان را بخوانید؟ خوشبختانه یا متاسفانه خیر! خوشبختانه می توانید از یک ترفند بسیار ساده جهت دور زدن این قفل امنیتی استفاده کنید و متاسفانه هم به این علت که اگر گوشی تان دزدیده شود، این لایه امنیتی تا حد زیادی جلودار سرقت اطلاعات شما نخواهد بود.

ما در این پکیج قصد داریم با استفاده از یک ترفند زیرکانه بدون اتصال به باکس و یا دستگاه های دیگر به برداشتن قفل FRP  از روی دستگاه شویم.

با ما در RAYKAGSM همراه باشید

با تشکر

گروه تعمیر کاران جوان | RAYKAGSM

 


 



:: موضوعات مرتبط: موبایل و تلفن , ,
:: برچسب‌ها: فایل , سامسونگ , سیسم امنیتی سامسونگ , FRPسامسونگ ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 204
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب آموزش های پیش از ازدواج

دانلود کتاب آموزش های پیش از ازدواج

 

فصل اول: ضرورت آموزش پیش از ازدواج

فصل دوم: آشنایی؛ جذابیت؛ نظریه‌های آشنایی؛ مزیت‌ها و محدودیت‌های آشنایی؛ ده اشتباه در فرآیند آشنایی؛ خواستگاری

فصل سوم: نظریة مثلثی عشق؛ عشق داستان است؛ چند نظریة دیگر؛ بازگشت به خانه یا فرار از خانه؛ تأثیر روابط موضوعی بر انتخاب عشقی؛ انتخاب عشقی و تکمیل کار ناتمام کودکی؛ تسهیل‌کننده‌های عشق؛ خصوصیات فرد عاشق؛ عشق ناگهانی؛ عشق مانیایی؛ عشق یک‌سویه؛ آگاهی از عشق؛ اظهار عشق؛ همراهی و دوری در زمان عشق؛ شناخت و هیجان در افراد عاشق؛ از عشق تا تردید؛ برخورد با عشق؛ مرگ عشق؛ عشق زنده به گور شده؛ سوگواری برای عشق؛ افسانه‌هایی دربارة عشق

فصل چهارم: انتخاب همسر؛ آیا ازدواج ساده است؟؛ آیا عشق کافی است؟؛ دلایل درست و نادرست ازدواج؛ افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند؛ اختلال شخصیت و نامناسب بودن برای ازدواج؛ افرادی که برای ازدواج با یکدیگر مناسب نیستند؛ روابطی که مناسب ازدواج نیست؛ علائم هشداردهنده در ازدواج؛ ملاک‌ها و معیارهای ازدواج موفق؛ پیش‌بینی‌کننده‌های ازدواج موفق

فصل پنجم: نامزدی؛ تعریف نامزدی؛ مراحل ازدواج؛ تفاوت نامزدی با آشنایی؛ اهمیت نامزدی؛ ازدواج اجباری؛ تعهد؛ مرزها و حریم‌ها؛ نامزدی در قانون؛ ترس از نامزدی؛ طول زمان نامزدی

فصل ششم: دوران عقد؛ تعریف دوران عقد؛ تفاوت عقد با نامزدی؛ ضرورت‌ها و کارکردهای دوران عقد؛ تجربة عقد بدون تجربة نامزدی؛ تجربة زندگی مشترک بدون تجربة عقد؛ موضوعات دوران عقد؛ موضوعات فردی؛ موضوعات بین فردی؛ موضوعات مربوط به خانوادة همسر؛ موضوعات بین خانواده‌ها؛ موضوعات مرتبط با خانوادة اصلی؛ موضوعات اقتصادی؛ جهیزیه؛ مهریه؛ مسکن؛ جشن ازدواج؛ تردید در دوران عقد؛ تقسیم کار در فرآیند ازدواج

فصل هفتم: سال اوّل زندگی مشترک؛ عشق با گذر زمان تغییر می‌کند؛ ازدواج، همسر شما را تغییر نمی‌دهد؛ ازدواج، تنهایی و دلتنگی را از بین نمی‌برد؛ از احترام تا انتقاد؛ نظرات والدین؛ آن‌چه باعث تداوم ازدواج می‌شود؛ چالش‌های زندگی مشترک؛ ایجاد اعتماد؛ تعادل بین نیاز به وابستگی و نیاز به استقلال؛ رقیبان زندگی مشترک؛ داشتن فرزند، انتخاب در برابر شانس؛ آیا برای پدر و مادر شدن آماده هستید؟

 

نوع فایل :pdf

تعدادصفحه:269

زبان:فارسی

حجم فایل: 1.39mb

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , طول دوران عقد , طول دوران نامزدی , عروس و داماد , انتخاب همسر , خواستگاری , آموزش های پیش از ازدواج ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 197
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

 

بسیاری بر این باورند که همه قبل از ازدواج رابطه دوستی برقرار می کنند اما در این کتاب سعی شده تا این مساله بررسی شود و مشکلاتی را که برای هر دو جنس پسر و دختر ایجاد می کند بیان کند. هر کاری سنی دارد و اگر زودتر از سن معقول کسی وارد چنین فرایندی شود حتما به صدمات جبران ناپذیری دچار خواهد شد. هستند کسانی که با فهم درست در دام سراب های زندگی نمی افتند و در زندگی به مقام های بالایی دست پیدا می کنند. در این کتاب چندین رابطه مثال زده شده و بعد به تفسیر آن ها پرداخته شده است در دو فصل به رابطه دانشجویان در دانشگاه نیز پرداخته شده است.

 

نوع فایل :pdf

تعدادصفحه:262

زبان:فارسی

حجم فایل: 1.36mb

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج , دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 189
نویسنده : کیا فایل

چجوری درس بخوانیم؟

چجوری درس بخوانیم؟

 

چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم، بهتر یاد بگیریم و موفق شویم؟

همه ما می دانیم که هر فردی شیوه خاصی برای درس خواندن و یادگیری دارد. در این مقاله از سایت کوکا می آموزیم که چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم، بهتر یاد بگیریم و چگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم و موفق شویم؟

چگونه با انگیزه درس بخوانیم که خسته نشویم؟

جای مناسب برای درس خواندن

اگر می خواهید هنگام درس خواندن خسته نشوید بهتر است یک جای مناسب در اتاق را که آرام و آفتابی است انتخاب کنید و بودن استرس شروع به درس خواندن کنید.

بهترین زمان درس خواندن

بعضی افراد صبح ها را برای درس خواندن انتخاب می کنند و گروهی دیگر شب را ترجیح می دهند، فرقی نمی کند چه زمانی درس می خوانید هر وقت احساس کردید که خسته نیستید و انرژی دارید درس خواند را شروع کنید.

نشستن صحیح برای درس خواندن

خودتان را گول نزنید خوابیدن در رختخواب برای درس خواندن بیشتر شما را خسته می کند و باعث می شود که نتوانید به خوبی درس بخوانید، بهتر است برای درس خواندن از یک میز و صندلی راحت استفاده کنید.

برنامه ریزی برای درس خواندن

یک مشکل رایج در افرادی که سریع از درس خواندن خسته می شوند این است که برای درس خواند برنامه ریزی نمی کنند، قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید برای آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید به طور موثر مطالعه کنید.

روش های خلاقانه درس خواندن

یک راه برای لذت بردن از درس خواند استفاده از روش های خلاقانه برای مطالعه می باشد، شما می توانید با تماشای سی دی های آموزشی درس بخوانید.

هوشمندانه درس خواندن

اگر مقاله شما طولانی است و وقت زیادی هم ندارید بهتر است که از نکات مهم آن خلاصه برداری کنید و به این ترتیب بدون اینکه خسته شوید درس بخوانید.

استراحت بین درس خواندن

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از خسته شدن هنگام درس خواندن این است که پس از هر دو ساعت درس خواندن به مدت 15 دقیقه استراحت کنید.

مواد غذایی مفید برای درس خواندن

در ایام امتحانات برای درس خواندن بهتر است که بیشتر از میوه ها، سبزیجات و آجیل ها استفاده کنید و مصرف مواد غذایی فرآوری شده و هله هوله را کاهش دهید.

داشتن خواب کافی

بیدار بودن در ایام امتحانات یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که دانش آموزان انجام می دهند. خوابیدن به اندازه کافی باعث می شود که بهتر درس بخوانید و زود خسته نشوید، علاوه بر این همه ی مطالبی که خوانده اید را بهتر به خاطر می سپارید.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم تا بهتر یاد بگیریم؟

زیر مطالب مهم خط بکشید

خط کشیدن زیر مطالب مهم یکی از ساده ترین روش ها برای یادگیری بهتر می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که یک بار کتاب خود را روزنامه وار بخوانید و در دور بعدی با دقت بیشتر زیر مطالب مهم خط بکشید تا بتوانید به راحتی آن ها را به یاد بیاورید.

یادداشت برداری کنید

یادداشت برداری یکی از بهترین مهارت های درس خواندن محسوب می شود، خلاصه نویسی و یادداشت برداری در کلاس درس باعث می شود که در زمان کمتر مطالب مهم تر را بخوانید و راحت تر به یاد بیاورید.

از فلش کارت استفاده کنید

استفاده از فلش کارت ها یک روش بسیار موثر برای یادگیری بهتر است، اگر در درس های تاریخ، فیزیک، ریاضی، شیمی و جغرافی از فلش کارت استفاده کنید مطالب دشوار را راحت تر یاد می گیرید.

استفاده از فلش کارت ها برای درس خواندن بسیار سرگرم کننده می باشد و علاوه بر این باعث صرفه جویی در زمان می شود.

از خودتان کوییز بگیرید

پس از پایان هر فصل از کتاب یا مقاله می توانید از خودتان کوییز بگیرید تا به این ترتیب نقاط ضعف خود را پیدا کنید و بر روی آن ها بیشتر تمرکز کنید.

با تصاویر درس بخوانید

بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با تصاویر بهتر از متن درس را یاد می گیرند و بیشتر می توانند مفاهیم را حفظ کنند، اگر شما هم از این دست افراد هستید می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و مطالب مهم را با نقاشی کشیدن برای خود یادآوری کنید.

چگونه درس بخوانیم تا بهتر موفق شویم و نمره خوب بگیریم؟

 




:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , چگونه درس بخوانیم , نحوه درس خواندن , موفقیت , موفقیت تحصیلی ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 267
نویسنده : کیا فایل

ملاحظات اساسي براي تهيه برنامه هاي اقدام اضطراري

 

وقايع اضطراري و جود دارند که مي توانند بر سدها مؤثر واقع شود هنگامي که مردم در مناطقي زندگي مي کنند که مي تواند در معرض سيل ناشي از خرابي يا راه اندازي يک سد قرار گيرد يا امکان از دست دادن زندگي و خسارات به اموال وجود دارد منظور از اين خطوط راهنما( دستورالعمل اين است که برنامه ريزي قاطع و جامع براي اقدام اضطراري تشويق تا در حفظ جان افراد، تقليل خسارات مالي در مناطقي که تحت تأثير خرابي يا راه اندازي سد واقع مي شوند کمک نمايد.

يک برنامه اقدام اضطراري سندي مي باشد که شرايط اضطراري بالقوه دارد يک سد شناسايي نموده و اقدامهاي از پيش برنامه ريزي شده را که مي بايست تعقيب شود تا خسارات جاني و مالي را به حداقل کاهش دهد را تشريح نمايد. برنامه [1]اقدام اضطراري يا کارهايي را که مالک سد مي بايست انجام دهد تا مسائل سد را تعديل و يا تخفيف دهد، برنامه ريزي مذکور شامل تشريفات و اطلاعاتي است که سد را در صدور هشدار اوليه وبيماريهاي هشدار دهنده به مقامات مديريت اضطراري مسئول پائين دستي سد در اين رابطه با وضعيت اضطراري کمک مي نمايد. برنامه ريزي براي اقدام در صورت ضرورت به مقامات مديريت اضطراري نشان دهد.

 

2-آمادگي اضطراري:

آماده باش اضطراري در هرجا که مردم در منطقه اي زندگي مي کنند که مي تواند در معرض طغيان سيل يا لعلت عمليات يا خرابي سد قرار گيرد آمادگي اضطراري مي بايست وجود داشته باشد. عبارت اضطراري در اصطلاح راه اندازي سد عبارت است از جريان ناگهاني واقعي يا تهديدکننده آب که به علت سانحه يا خرابي در يک سد يا ديگر ساختارهاي حائل آب يا در نتيجه حالت طغيان تهديد کننده آب به هنگامي که خود سد در معرض خطر خرابي قرار ندارد، بوجود مي آيد رهاشدن آب ممکن است زندگي انسان و يا اموال او موجود در پائين دست را در معرض خطر قرار دهد.

 

3- مسئوليت سازمان مديريت اضطراري فدرال:

سازمان مديريت اضطراري فدرال مسئوليت همآهنگي، راهبري حکومت فدرال را در رابطه با مصائب به حکومت ايالتي ومسئولي مديريت اضطراري محلي در برابر تمام حالتهاي اضطراري قابل پيش بيني در ايالات متحده آمريکا بعهده دارد. يک تحقيق تازه نشان مي دهد که 22 هزارحالت خطرناک براي سدها درايالات متحده آمريکا وجوددارد که از اينها تقريباً در 83 هزار مورد يا 83% برنامه ريزي اضطراري براي خود ندارند. فيان برنامه هاي اقدام اضطراري در بيشتر سدهاي مشمول مقررات ايالتي بعنوان يک کاستي در آمادگي اضطراري ملي بوسيله سازمان مديريت اضطراري فدرال تشخيص داده شده است. بمنظور بهتر نمودن کيفيت آمادگي اضطراري که پاسخگوي خالتهاي اضطراري سدها در معرض خطر باشد، مورد نياز مي باشد تا امکان سدها را بطور مؤثر ياري داده که برنامه هاي اقدام اضطراري براي سدها را توسعه و مورد تمرين قرار دهد اين مراحل شامل همآهنگي، برنامه ريزي، تمرينهاي مشترک که هم با برنامه هاي اقدام اضطراري مالک سد و هم برنامه هاي هشداردهنده و تخليه کننده مسئولين مديريت اضطراري محلي راهر دو دربرداشته باشد، مي گردد.

 

 

1- اصطلاح مالک سدکه در اين خطوط ر اهنما بکار برده مي شود به قردي که مالک سد شناخته مي شود ويا سازمان راه انداز سد اطلاق مي شود

 




:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , وقایع اضطراری , آمادگی اضطراری ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 231
نویسنده : کیا فایل

گزارش بازديد از معدن آهن چغارت وفسفات اسفوردي

 

استان یزد در مرکز ایران در قلمرو سلسله جبالمرکزی ایران بین عرض های جغرافیایی 29 درجه و 48 دقیقه تا 33 درجه و 30 دقیقه شمالیو طول جغرافیایی 52 درجه و 45 دقیقه تا 56 درجه و30 دقیقه شرقی از نصف النهار مبدأقرار گرفته است. استان یزد از شمال و غرب به استاناصفهان ازشمال شرقی به استانخراسان ازجنوب غربی به استانفارسو از جنوب شرقی به استانکرمانمحدود می شود. استان یزد در حدود 72156 کیلومتر مربعوسعت داشته و تقریباً 37/4درصد از وسعت کل ایران را در بر می گیرد .



آب و هوای استانیزدبه علت قرار داشتن بر روی کمربند خشکجهانی دارای زمستانهای سرد و نسبتاً مرطوب و تابستانهای گرم و طولانی و خشک است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1375، جمعیت استان 750769 نفر بوده که از اینتعداد 15/75 درصد جمعیت شهری و 85/24 درصد جمعیت روستایی را تشکیل داده اند .



یزد به معنی پاک و مقدس است و شهریزدنیز به مفهوم شهر خدا و سرزمین مقدساست. به لحاظ شرایط اقلیمی استان یزد وضعیت کشاورزی در این استان مطلوب نیست وامکان بهره برداری از آب های سطحی در کشاورزی بسیار کم است. شرایط خاص مناطق حاشیهکویر نظیر میزان اندک باران حرکت ماسه های روان ، پدیدهکویرزایی مراتع فقیر کمبود منابع تأمین آبموجب شده تا 28 درصد وسعت استان یزد فاقد بهره دهی اقتصادی باشد .



مهمترینمناطق کشاورزی استان دشتهای یزد، اردکان، بهادران، بهاباد، هرات، مروت، چاهک وابرکوه است. محصولات کشاورزی استان شامل انار، پسته، بادام، غلات، آفتابگردان،انگور، پنبه، چغندر قند و کنجد است .



استان یزد به لحاظ زمین شناختی دارایذخایر بسیار عظیممعدنی است. معادن مهماین استان مانند آهن چغارت، مرمر بورق، ماسه سنگ متکسانه، سرب کوتک نقشی مهم وسازنده در تحولات اقتصادی و عمرانی استان داشته است .



شهرستان بافق

شهرستان بافق با مركزيت شهر بافق، در فاصله يك‌صدوبيستكيلومتري جنوب‌خاوري يزد و در ارتفاع 927 متر از سطح دريا قرار دارد. مردم بافقعلاوه بر استفاده از خرما، از الياف و شاخه های اين درخت پادری، بادبزن، كلاهحصيری، ريسمان تهيه می کنند. مهم ترين صنايع دستی اين شهرستان را قالی‌بافی، صابونپزی، كرباس بافی، جارو، بادبزن، حصير و پادری تشكيل مي‌دهد كه به مناطق ديگر نيزصادر می شود. به علت وجود درختان خرما در اين منطقه؛ صنايع دستي وابسته به نخل دراين شهرستان رونق فراوان دارد. هم‌چنين اين شهرستان به لحاظ وجود معادن غني بسيارداراي اهميت بوده و شغل بسياري از مردم آن معدن‌كاري است. شهرستان بافق از مكان‌هايتاريخي و ديدني متعددي برخوردار است. امام‌زاده عبدالله‌بن موسي‌بن‌جعفر(ع)، مسجدجامع (قرن 12 هـ.ق)، مسجد سراستخر، مسجد امام حسين(ع)، مسجد حاج حسين، مسجد چهاردهمعصوم(ع)، مسجد فاطميه بافق و مسجد فاطميه آهن‌شهر، مسجد صاحب‌الزمان(ع) مباركه،‌حسينيه امام‌زاده و مسجدحاجي سيد حسن از جمله ديدني هاي اين منطقه محسوبمي‌شوند.

مکان های دیدنی و تاریخی


آرامگاه عبدالله‌، باغ تيتو، پير مراد، چشمه پيروزی، خانه های پيشين، خانههای وحشی بافقی، قاضی مير جعفر، قلعه كافر، مسجد جامع، مدرسه علميه و محله لرد ازمهم‌ترين مكان‌هاي ديدني و تاريخي شهرستان بافق به شمار مي‌آيند.


صنايع و معادن


از معادن بافق می توان معدن آهن چغارت، در 14 كيلومتری شمال خاوری شهر بافق،معدن آهن چادرملو، معدن آهن سه چاهون، معدن ناريگان و معدن سرب و روی كوشك در شمالخاوری شهر بافق و معادن زير زمينی مس، سرب، روی و زغال سنگ را نام برد.


کشاورزی و دام داری


جايگاه جغرافيايی اين ناحيه سبب شده كه هميشه دست‌خوش كم آبی باشد. شورهزارها نه تنها با خاك های شور و قليايی خود، عامل ركورد كار كشاورزی می شوند، بلكهكاهش بازدهی فرآورده های كشاورزی را به دنبال دارند. با وجود اين شغل بيش تر مردمبافق كشاورزی بوده است. از مهم ترين فرآورده های كشاورزی اين شهرستان می توان گندم،جو، پنبه، روناس، نارنج، پسته و خرما را نام برد که هرساله مقداری از اين فراوردهها به نقاط ديگر صادر می‌شود. نخلستان های بافق بيش از 400 هزار اصله درخت خرمادارند، كه ‌در شكوفايی اقتصاد آن تأثير زيادی داشته اند.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , معدن آهن , گزارش بازدید از معدن آهن ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 216
نویسنده : کیا فایل

قالبگیری اشیاء گداخته

 

 

قالبگیری مواد گداخته تکنیک قدیمی از قرن هایی می‌باشد که از شکل گیری مواد خالی از یک ماده گداخته بدست می‌آید. این فرآیند درزمان‌های قدیم توسعه مصریان و با بلیونیها برای گداختن شیشه و کهربای ذوب شده درون ظرف‌های کوچک و مجسمه‌های سفال رنگی دکوری استفاده کرده اند. به طوراساسی فرآیند از شکل گیری یک لوله هوای وارد شده و گداختن درون لوله برای کشش و بسط آن تشکیل می‌شود تا یک شی ء گداخته آزاد را درمیان یک قالب برای شکل گیری آن شی تعیین کند. طرح گداختگی پلاستیک ها به طوراساسی مشابه فرآیندی است که دربالا طرح ریزی شده، به استثنای این که مواد و تجهیزات تغییر کرده اند و به طورقابل توجه پیچیدگی بیشتری را ساخته اند.

تکنیک اساسی برای قالب ریزی گداختگی از پلاستیک ها توسعه یافته است و ممکن است به عنوان یک رشد فاربی از فرآیند اکستروژن* مورد توجه قرارگرفته باشد. درتکنیک‌های توسعه یافته اول، این از آنجایی است که یک ماشین قالب دهنده مناسب، بیشترین قطعه اساسی از تجهیزات دراین روند را دارا می‌باشد. درتکنیک‌های توسعه یافته اول به این ماشین برای تولید لوله ای که پاریسون (Parison) نامیده می‌شود نیز استفاده شده است. پاریسون داغ فوراً برروی آشکاری از کمر پایه (بخش میانی پایه بین باستون و سوپاستون) دریک قالب با گیره نگهداشته شده است، سپس هوا وارد آن می‌شود و بعد از مدتی سرما یک ظروف خالی شده از قالب بیرون انداخته می‌شود.

* اکستروژن: روزن دانی، فرآیند تولید پروفیلهای فلزی با مقطع ثابت از طریق راندن فلز گداخته به داخل روزن درقالب باراستفاده از بسته فشاردهنده.

این فرآیند اساسی درشکل 1ـ12 توصیف شده است. بعد چندین سال از اکستروژن قالب گیری مواد گداخته و بعد از وارد کردن تزریق پیچ به قالب گداخته، یک تکنیکی توسعه یافته بوده است که بدین وسیله پاریسون می‌تواند درتزریق با مزایا و محدودیت هایی قالب گیری شود.

مواد: از لحاظ تئوری هدزرین قابل ارتجاع و نرمش پذیردراثرحرارت ممکن است برای یک عملیات از قالبگیری گداختگی مواد استفاده شود. اگرچه فقط موادی که قدرت زیاد گرما و کمیت خوب کشش دردمای اکستروژن نشان می‌دهند نیز مناسب برای شکل گیری از یک پاریسون و گداختگی متوالی می‌باشند. مصالحی که این خاصیت ها را نشان می‌دهد و به طورمعمول هم زیاد استفاده شده اند شامل موارد زیر می‌باشند:

پلی اتیلن با چگالی بالا که درون بطری‌های سخت و آیتم‌های مشابه به کاررفته، پلی اتیلن با چگالی پایین که برای انعطاف پذیری بیشتر استفاده شده، پلی پراپیلین که برای دوام گرمای بالا از شیشه، سفتی و قدرت بالا به کارفته، پلی استیرین و PVC که برای هدف کلی ازمواد کاربردی از آنجایی که شفافیت مورد نیاز است نیز به کارمی رود. استال، نیلن و یونمو و استیرین، اکرلونیتریل مواد دیگری هستند که ممکن است مورد استفاده باشند، اما به دلیل هزینه و یا نقاط ذوب بالا و یا کمیت‌های دیگر آن ها به طورمناسب به عنوان اولین مواد ذکرشده تثبیت نشده اند.

فرآیندهای اکستروژن قالبگیری گداختگی:

شماری از روشهای مختلف برای اکستروژن قالب گیری گداختگی وجود دارد که از قبل توسع یافته بوده است، چنین فاکتورهایی مانند اندازه قطعات، شماره قطعات ساخته شده و بر انواع قطعاتی که بر تصمیم درباره آنچه که تکنیک به کارخواهد برد نیز تأثیرخواهد گذاشت. درهمه موارد اگرچه درماشین قالب دهنده مناسب به طوراحتمالی نسبت L/D از آن حداقل 20:1 می‌باشد، این اطمینان کامل می‌شود و درمیان پلاستیک کردن گداختگی انجام می‌شود.

بعدازرها کردن ماشین قالب دهنده مناسب، گداختن روبه پایین درمیان یک قالبی جهت داده شده است که پاریسون لوله ای را شکل می‌دهد. وظیفه قالب جهت دادن جریان ذوب به آرامی دراطراف مرکز میله فولادی بدون محوطه بدون حرکت است که خط بندی را درپاریسون یا نشانه‌های متوالی به روی ظرف گداخته نشان می‌دهد. شکل 2ـ12 یک کمر پایه با شیارهای قلبی شکل برروی هرجهت از مرکز میله فولادی رانشان می‌دهد تا هرجریان را دراطراف مرکز کمرپایه و با حداقل نشانه هایی از نقطه همگرایی تضمین کند. درتولید واقعی ماشین قالب دهنده مناسب بخشی از لوله با اتصال که درخط مستقیم هم جهت با جریان سیالی حرکت دهند نیز خواه به صورت متداوم یا متناوب درزیر طرح ریزی کرده است.

عملیات اکستروژن متداوم درزیرقالب گیری:

روش متداوم عملیات اکستروژن به طوروسیع برای تولید بطریهای کوچک از تخمین 6 اونس تا 1 گالن استفاده کرده است. همان طوری که نام نشان می‌دهد ماشین قالب دهنده مناسب، دررانش تکثیر قالب ها را برای باز کردن پاریسون، گداختگی، سردکردن و بیرون راندن به کار می‌برد. قالب ها ممکن است به روی یک چرخ عمودی و یا یک میز افقی باشند. این روش ها به خوبی برای تولید کمیت بزرگ دنبال شده است. تکنیک دیگر تاحدی درتجهیزات کم هزینه تر است، روش افزایش قالب گیری درشکل 4ـ12 نشان داده شده است.

عملیات متداوم اکستروژن می‌تواند حین به کاربردن یک قالب چند تایی متوسط سوپاپ هایی کنترل شده باشد، بنابراین قالب ها به طور متوالی جلو برده شده اند. بنابراین فقط یک قالب دریک زمان جلو برده شده است، هنگامی که قالب‌های دیگرگداختگی نیز اتفاق می‌افتد. شکل 5ـ12 این نوع از قالب چند تایی، تجهیزی حرکت چند تایی، قالبی که برای تولید سرعت بالا گرفته شده را نیز نشان می‌دهد. به طورواضح درهریک از این روشها ماده ها باید برای کنترل خوب از سرعت پیچ، سرعت چرخ یا گردونه، دنباله سوپاپ ها استفاده کنند. درهرفرآیند قالب گیری با استفاده از وارد کردن هوا، CO2 و یا مخلوطی از گازها درمیان یک کمرپایه که درون گردنه ظرف درج شده نیز همراه می‌شود.

 



 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , قالبگیری , اشیا گداخته , قالبگیری اشیا گداخته ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 225
نویسنده : کیا فایل

عجایب هفتگانه

 

از دوران‎هاي پيش، در طبيعت بشر اين احساس وجود داشته كه هميشه در جستجوي ظرفيتها و قابليتهاي ويژه و چشمگير باشد. يونانيان باستان براي بازيهاي المپيك خود شعار «بالاتر، سريعتر، قويتر» را سرمشق قرار مي‎دادند و اين شعار براي ورزشهاي امروزي نيز وجود دارد. پرسش دربارة ظرفيتها و تواناييهاي خاص البته فقط در ورزش مطرح نيست. ثروتمندترين مرد دنيا كيست؟ بلندترين آسمانخراش كدامست؟ تندروترين اتومبيل يا هواپيما كدامست؟ يا حتي اين پرسش براستي بي‎فايده و بي‎هدف «چه كسي مي‎تواند مدت بيشتري را روي يك داربست ساختماني در ارتفاع 10 متري به سرآورد؟» توجه هر چند توام با خندة بيشتر خوانندگان روزنامه را به خود جلب مي‎كند. تلاش براي به دست آوردن ركورد، اغلب آثار عجيب و قابل توجهي به بار مي‎آورد.

به هر حال اشتباه بزرگي است اگر عجايب هفتگانه جهان را نيز فقط چون ركورد تلقي كنيم. به طور يقين اهرام سه‎گانة خئوپس هنوز هم (به جز ديوار بزرگ چين) عظيمترين بناي ساختماني به شمار مي‎آيد كه در طول تاريخ به دست انسان بنا شده است. معبد زئوس در المپيا[1] در زمان خود بزرگترين و ارزشمندترين بناي مذهبي در سرزمين يونان بود. ولي پيكرة زئوس در اين معبد هيچ ركوردي برجاي نگذاشته است، بلكه بيشتر براي نفوذ و تأثير هنري كه داشته است مشهور شد. همچنين باغهاي سميراميس (باغهاي معلق بابل-م) نه براي بزرگي و وسعت آن، بلكه براي زيبايي جزو عجايب هفتگانة جهان به شمار مي‎آمد. البته هر يك از عجايب هفتگانة جهان كار عظيمي از تكنيك زمان خود بودند، ولي براي كمال هنري خود نيز مورد تحسين و اعجاب‎انگيز بودند. به سخن ديگر در آنها هنر و تكنيك به نحو بارزي در هم آميخته بود؛ اين امر- و فقط اين امر- موجب شده است كه آنها به دست فراموشي سپرده نشوند.

اين كتاب از مجموعة «چرا و چگونه» تاريخ عجايب هفتگانة جهان را بيان مي‎دارد. تصاوير و نوشته‎هاي كتاب نشان مي‎دهد، عجايب جهان چگونه به وجود آمده‎اند؛ براي جهان آن زمان چه معنا و مفهومي داشتند؛ اكنون بر سر آنها چه آمده است. علاوه بر آن عجايب جهان را چون آينة زمان خود و انسانهايي كه با آنها مي‎زيستند نشان مي‎دهد.

«هفت»، عدد مقدس

عدد هفت چه ويژگي‎اي دارد؟

نزد بسياري از اقوام عهد باستان، «هفت» عدد ويژه‎اي بود. در فلسفه و نجوم

مصريان و بابليها، عدد هفت به عنوان مجموع هر دو «عدد زندگي»، سه و چهار، جايگاه ويژه‎اي داشت: پدر، مادر و فرزند، يعني سه انسان، پايه و اساس زندگي هستند و عدد چهار مجموع چهار جهت آسمان و باد است، كه از آنها باران زندگي‎زا مي‎بارد و كشتزارها را بارور مي‎سازد.

براي فيلسوف و رياضيدان يوناني «فيثاغورث»- كه در سدة ششم قبل از ميلاد مسيح (حدود 2600 سال قبل-م.) مي‎زيست- نيز عدد هفت، مفهوم ويژه خود را داشت كه از مجموع دو عدد سه و چهار تشكيل مي‎شود: مثلث و مربع نزد رياضيدانان عهد باستان اشكال هندسي كامل محسوب مي‎شدند؛ از اين‎رو عدد هفت به عنوان مجموع سه و چهار براي آنها عددي مقدس بود.

يهوديان قديم نيز براي عدد هفت معناي ويژه‎اي قائل بودند: در كتاب اول عهد عتيق ]تورات- مو.‎[، كتاب مقدس يهوديان، آمده است كه خداوند، جهان را در شش روز خلق كرد، در روز هفتم، روز سبت ‎]روز شنبه و روز تعطيل يهوديان است.م.‎[، خالق به استراحت پرداخت. موسي در ده فرمان خود از پيروانش مي‎خواهد، كه اين روز آرامش را «مقدس بدارند». از آن زمان عدد هفت نزد يهوديان و بعدها نيز نزد مسيحيان كه عهد عتيق را قبول كردند، به عنوان عددي مقدس محسوب مي‎شد.

 

[1]- المپيا از شهرهاي يونان قديم كه بازيهاي المپيك نخستين بار در آنجا آغاز شد- مترجم

 



 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , عجایب هفتگانه ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 240
نویسنده : کیا فایل

شركت سهامي آلومينيم ايران ( ايرالكو )

 

ايرالكو به عنوان اولين توليد كننده شمشهاي آلومينيم در ايران ، در زميني به مساحت 232 هكتار در كيلومتر 5 جاده اراك – تهران واقع گرديده است . موضوع تأ‌سيس كارخانه ايرالكو در سال 1346 به تصويب هيأت دولت رسيد . اقدامات مربوط به نصب تأسيسات و ساختمان از سال 1348 آغاز گرديد و در سال 1351 با دو خط توليد و ظرفيت 45000 تن در سال مورد بهره برداري قرار گرفت .

پس از پيروزي انقلاب اسلامي و افزودن سه خط ديگر به پروسه توليد ، ظرفيت توليدي كارخانه به 120000 تن در سال رسيد كه شامل انواع شمشها به صورت تي بار ، هزار پوندي ، آلياژها ي ريخته گري ، بيلت ، اسلب ، شمشهاي … E . C مي باشد .

حدود 11 هزار كارخانه و كارگاه با بيش از 250 هزار نفر در صنايع وابسته به آلومينيم اشتغال دارند.

كنترل آلودگي و فضاي سبز

ايرالكو به عنوان يك واحد توليدي كه نقش بسزايي در توليد فلز استرتژيك آلومينيم در كشور دارد ، همواره در راستاي حفظ محيط زيست و كنترل آلاينده ها گامهاي بزرگي را برداشته است :

1- ايجاد 120 هكتار فضاي سبز و جنگل كاري .

2- افزايش كاشت چمن در نقاط مختلف شركت به مساحت 19 هزار متر مربع كه

بخشي از آن در قالب دو زمين چمن ورزشي فوتبال مي باشد .

3- تغيير سوخت گازوئيل به گاز جهت كنترل آلودگي كارگاه ريخت .

4- نصب سيستم dust collector در كارگاه آند سازي د ر سال 1369 كه با استانداردهاي روز اروپا برابري مي كند و از پراكنده شدن ذرات گردوغبار در اندازه هاي 3/ . ميكرون تا 4/ . ميليمتر در فضا جلوگيري شده و به چرخه توليد بازگشت مي يابد .

5- نصب سيستم كنترل آلودگي dry scrubber در سال 1374 در كارگاه پخت آند قديم ،ميزان انتشار تار يا قيد به 20 ميلي گرم در هر متر مكعب كاهش يافته است .

6- نصب سيستم كنترل آلودگي الكترواستاتيك (‌E.S. P )‌در سال 1375 در كارگاه پخت آند جديد ، ميزان انتشار قيد يا تار به كمتر از 50 ميلي گرم در هر متر مكعب كاهش يافته كه با استانداردهاي روز اروپا برابري مي كند .

 

كارگاه احياء

در اين كارگاه با استفاده از روش (( هال هرولت )) با عبور جريان الكتريسيته از محلول آلومينا (Al 3 )‌ در كريوليت (‌ Na 3 Al F6 ) مذاب و در دماي 970 – 950 درجه سانتي گراد آلومينيم مذاب توليد مي شود . از نظر تكنولوژي سيستم موجود از نوع پيش پخت prebaked مي باشد و نحوه قرار گرفتن ديگها پهلو به پهلو side by side است كه شامل 5 خط و 700 ديگ مي باشد . با توجه به تكنولوژي موجود ، مقدار مصرفي جريان برق به ازاي هر كيلو گرم فلز توليديK Wh / Kg – Al 5/17 – 17 مي باشد كه جريان مصرفي توسط دو خط فشار قويKv 230 متناوب وارد ركيت فاير ( يكسو كننده )‌شده و جريان ( A.C ‌)‌به ( D . C ) تبديل مي گردد . با توجه به نحوه قرار گرفتن ديگها به صورت سري ، آمپر عبوري در كليه ديگها ثابت و ولتاژ مصرفي ديگ نيز بر حسب مقاومت متفاوت است . در اين كارگاه به ازاي هر كيلو گرم فلز توليدي نياز به 2 كيلو گرم آلومينامي باشد . الكتروليت در پروسه توليد آلومينيم كريوليت ( Na 3 Al F 6 )مي باشد كه علاوه بر نقش كمك ذوب براي آلومينا ، دماي ذوب آن را تا 960 درجه سانتي گراد پايين مي آورد و به عنوان هادي جريان تبادلات الكتريكي و تجزيه آلومينا را به عهده دارد .

 

كارگاه ريخت

اين كارگاه با استفاده از انواع كوره هاي نگهدارنده ، ذوب مجدد ، كوره هاي يكنواخت كننده دستگاههاي D.C تبديل مستقيم عمودي و افقي و پيك ماشين اتوماتيك و دستي نقش بسزايي در توليد انواع آلياژهاي ريختگي و كاپذير آلومينيم در استانداردهاي مختلف AA ، Lm 2 ، Lm 21 ،Lm 24 ,, GB ,ISO ، DIN و … راداراست .

فلز مذاب محصول كارگاه احياء توسط پاتيل هاي محل مذاب به كارگاه ريخت ( شمش ريزي ) انتقال مي يابد ، تا پس از توزين ، نمونه هايي از آن به منظور تعيين آناليز شيميائي به آزمايشگاه ارسال گردد . عمليات كيفي مذاب و آلياژسازي بنا به سفارش مشتريان با افزايش هاردندهاي ( Hardeners )‌مورد نياز و ساير افزودنيها به مذاب انجام مي پذيرد . در پايان پس از برش ، بسته بندي و حك كه شناسائي و رديابي بر روي آنها تحويل انبار محصول مي شود ظرفيت اسمي اين كارگاه 120000 تن انواع آلياژ ريختگي و كاپذير مي باشد .

 

 

كربن پلنت

در اين كارگاه آندهاي مورد نياز سلولهاي احياء توليد شده و مواد مخصوص ميكس (‌MIX )‌ جهت آستر كاري ديگهاي احياء تهيه مي گردد.

اين كارگاه به دو بخش ساخت و پخت آند تقسيم مي شود :

كارگاه ساخت آند ( Green Mill )‌

مواد اوليه ( كك ، قير H . S . P )‌جهت ساخت آند خام ( Green Mill ) بعد از كنترل ميزان ، اندازه گيري ، دانه بندي و تعيين درصد اختلاط و اتمام زمان هر ميكسر (‌Mixer ) خميره آماده و جهت پرس شدن و تبديل به بلوكهاي مكعبي شكل توسط نقاله مربوط به دستگاههاي پرس ارسال مي گردد . ميانگين تقريبي زمان اختلاط در مخلوط كننده ها 80 – 55 دقيقه و درجه حرارت مبنا بين 230 – 220 درجه سانتي گراد مي باشد .

كارگاه پخت آند

اين كارگاه شامل دو بخش پخت قديم ( روباز )‌و پخت جديد ( روبسته )‌مي باشد . عمليات پخت آند در يك دوره چند روزه صورت مي گيرد . اين عمليات شامل مراحل بارگيري ، پيش گرم ، پيش پخت ، پخت ، سود كردن و تخليه مي باشد .

كارگاه پخت آند قديم

60 سكشن در اين كارگاه وجود دارد كه هر كدام 5 ( pit )‌ مي باشد آندها در 6 رديف 12 تايي در هر ( pit )‌چيده مي شوند . اندازه گيري درجه حرارت (‌ pit )‌يا كوره توسط حرارت سنج انجام مي گيرد .

كارگاه پخت جديد

اين كارگاه شامل 46 سكشن كه هر سكشن داراي 5 (‌pit )‌و ظرفيت 140 تا 145 بلوك مي باشد.

توزيع برق

توليد آلومينيم تنها به روش تجزيه الكتريكي و با مصرف بالاي انرژي همراه مي باشد حتي در كشورهايي كه داراي تكنولوژي پيشرفته هستند نيز توليد آلومينيم نسبت به توليد ساير فلزات از مصرف انرژي بالائي برخوردار مي باشد .

پست 230 كيلو وات ايرالكو

مصرف انرژي كارخانه توليد آلومينيم ايران ( ايرالكو )‌270 مگا وات ساعت است كه برابر مصرف بخش عمده اي از انرژي مصرفي در استان مركزي مي باشد و به اين علت تأسيسات گسترده و پيشرفته اي براي تبديل ولتاژ خطوط انتقال انرژي 230 كيلو وات به انرژي مورد مصرف كارخانه نصب گرديده كه به طور كلي شامل سه بخش ( بي )‌ورودي و پنج بخش (‌بي ) خروجي ، تبديل ولتاژ 230 كيلو ولت با قدرت 625 مگا ولت آمپر را به عهده دارد .

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , ایرالکو , شرکت سهامی آلومینیوم ایران ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 395
نویسنده : کیا فایل

سردخانه

 

يخ زدن و نگهداری محصولات و مواد غذايي فاسد شدني (با استفاده از سرما) يكي از روش‌هاي بسيار قديمي است كه از گذشته‌هاي دور انسان با استفاده از برف و يخ طبيعي كه در غارها و گودال‌ها وجود داشت جهت نگهداري محصولات استفاده مي‌نمود اما از آنجايي كه برف و يخ طبيعي هم از لحاظ مقدار و هم از لحاظ كيفيت ( از لحاظ بهداشتي) مناسب نبود دانشمندان به فكر ساختن يخ مصنوعي افتادند و به علت اينكه هنوز حرارت‌سنج يا دماسنج تا آن زمان وجود نداشت بيشتر از كلمات سرد، منجمد و يخ‌زده استفاده مي‌كردند در سال 1595 اولين دماسنج دقيق توسط گاليله ساخته شد و در سال 1622 به وسيله بُويل (Boyle) رابطه بين فشار و حجم براي گازها تعريف شد:

 

در سال 1823 فارادي (Faraday) دريافت كه مي‌تواند گاز آمونياك را با استفاده از فشار به مايع تبديل كند. كارنوت (Karnot) در سال 1824 تئوري سيكل حرارتي خود را كه در برگيرنده انقباض و انبساط گازها است به دنيا ارائه نمود در نتيجه اين پيشرفت‌ها پركينز (Perkins) در سال 1834 روش توليد سرما را به طور صنعتي به نحوي كه ما امروزه از آن در صنعت استفاده مي‌كنيم، اختراع كرد و در سال 1875 لينده (Linde) با استفاده از آمونياك به عنوان مبرد (ماده سرمازا) سيكل توليد سرما در مدار بسته را به جهانيان معرفي نمود نخستين سعي و تلاش براي تهيه نخ مصنوعي به مقدار زياد در فاصله سال‌هاي 1860 تا 1850 انجام گرفت به طوري كه در سال 1851 دكتر جان گوري (John Gorrie) توليد اولين ماشين تهيه يخ را به ثبت رساند و در نيمة دوم قرن 19 در آمريكا مقداري ماهي، گوشت و مرغ به شكل منجمد عرضه و به فروش رسيد ولي مقدار آن قابل توجه نبود. براي اين منظور مواد غذايي را در ماه‌هاي زمستان منجمد و به مسافت‌هاي نزديك حمل مي‌كردند و در همان زمان نيز مخلوط يخ و نمك جهت ايجاد حرارت پايين‌تر از يخ خالص رايج گرديد. در سال 1920 بردسي (Birdseye) تحقيقات گسترده‌اي را در زمينه فرآيند انجماد سريع، تجهيزات و فرآورده‌هاي يخ‌زده و بسته‌بندي مواد غذايي منجمد انجام داد و در دورة 20 ساله بعد از آن تحقيقات وسيع ديگري در زمينه ايجاد واحدهاي فريزر خانگي به انجام رسيد به طوري كه در سال 1927 يخچال الكترولوكس به بازار آمريكا عرضه شد. امروزه يكي از معيارهاي خوب جهت تعيين ميزان پيشرفت تكنولوژي يك جامعه تعيين حجم، قدرت توليد غذاهاي منجمد، انتقال، ذخيره و امكانات توزيع و فروش آن است، به طوري كه صنايع برودتي تأثير فراواني بر نحوة كشاورزي و بازاريابي محصولات مي‌گذارد و از طرف ديگر وضعيت اقتصادي صنايع غذايي فاسد شدني را تعيين مي‌كند. مثلا وجود صنايع برودتي به مقدار كافي در يك كشور باعث تثبيت قيمت مواد غذايي و ارائه مستمر و منظم آنها به ويژه مواد پروتئيني نظير گوشت و ماهي خواهد شد. در نتيجه به استمرار فعاليت هاي كشاورزي و دامپروري كمك مي نمايد.

تاريخچه و وضعيت سردخانه در ايران:

ايران از جمله كشورهاي پيشكسوت در امر استفاده از سرما به منظور نگهداري مواد غذايي است. مواد غذايي از ديرباز به كمك روش‌هايي نظير چال كردن در زمين و قرار دادن محصولات در زيرزمين‌هاي خنك و دور از نور رايج بوده است. شواهد نشان مي‌دهد كه استفاده از زيرزمين‌ها در ذخيره مواد غذايي در زمان هخامنشيان در ايران رواج داشته است. از جمله مدارك موجود مي‌توان به زاغه هاي نگهداري پنير در آذربايجان اشاره نمود. اولين سردخانه صنعتي با اعتبار وزارت صنايع و معادن به وسيله دولت روسيه در بندر انزلي براي شيلات شمال ساخته شد. تأسيس آن به حدود سال 1290 هجري شمسي نسبت داده مي‌شود. نوع مبرد (ماده سرمازا) در سيستم سرماسازي اين واحد مخلوطي از آب و نمك بود. تا تاريخ آبان ماه سال 1354 شركت سهامي گسترش خدمات بازرگاني از نظر مالي و وزارت صنايع از نظر فني صنعت سردخانه‌اي را در كشور ترويج و پشتيباني مي‌نمودند. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1361 احداث سردخانه موكول به كسب اجازه از وزارت بازرگاني (از نظر ضرورت ايجاد و سرمايه گذاري) و تأييد وزارت صنايع (از جنبه مشخصات فني) شد.

آشنايي با مفاهيم مورد استفاده در سرما

سرما در واقع گرفتن حرارت از محيط و كاهش دماي محيط است به بيان ديگر وقتي از سرما نام مي‌بريم در حقيقت عدم گرما يا حرارت را بازگو مي‌كنيم. دما در واقع نشان دهنده ميزان حركت ملكول‌هاي يك جسم است و گرما نه تنها بيان كننده سرعت حركت ملكول‌ها در جسم مي‌باشد بلكه تعيين كننده تعداد ملكول‌ها (جرم) كه تحت تأثير آن قرار گرفته‌اند نيز مي‌باشد.

براي درك مكانيسم نگهداري مواد غذايي به وسيله سرما لازم است با چند مفهوم حرارتي از جمله درجه حرارت، گرماي ويژه، گرماي نهان و گرماي محسوس، درجه حرارت بحراني و ... آشنا شويم.

1) درجه حرارت:

بنا به تعريف درجه گرما يا سرماي يك جسم بر اساس درجه فارنهايت يا سانتيگراد بيان مي شود كه هر 2 سيستم براساس نقطه ذوب يخ و نقطه جوش آب خالص در فشار 1 اتمسفر مشخص مي‌گردند.

درجه گرمي يا سردي يك جسم بستگي به شدت حركت مولكول هاي تشكيل دهنده آن جسم در حول محور تقارنشان دارد. نرخ اين حركت مولكولي را درجه حرارت مي نامند. از آنجاييكه حرارت يك نوع انرژي است لذا قابل انتقال است. انتقال حرارت به 3 طريق صورت مي‌گيرد:

1) هدايت ملكولي (Conduction):در واقع انتقال حرارت در يك جسم از نقطه گرمتر به نقطه سردتر مي‌باشد كه توسط مولكول هاي يك جسم صورت مي گيرد مانند انتقال حرارت در اجسام جامد

2) جا به جايي (Convection): عبارت است از انتقال حرارت در يك محيط مايع يا فضا به وسيلة جا به جايي ملكول‌ها كه به علت اختلاف دانسيته اي كه به علت بالا رفتن انرژي حرارتي در آنها بوجود آمده است مانند گرم شدن هواي اتاق

3) تشعشع (Radiation): عبارت است از انتقال حرارت توسط امواج. در اين روش نيازي به تماس بين جسم گرم و سرد وجود ندارد. مانند گرم شدن زمين توسط نور خورشيد

2) گرماي ويژة مادة غذايي:

گرماي ويژه براي اجسام بنا بر تعريف عبارت است از مقدار حرارتي كه بتواند درجه حرارت يك واحد از وزن يك جسم را يك درجه سانتي‌گراد بالا ببرد.

يا (درصد آب ماده غذايي)= گرماي ويژه

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: فایل , سردخانه , یخ مصنوعی , وضعیت سردخانه در ایران ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 215
نویسنده : کیا فایل

کتاب اسرار حقه بازی- شعبده بازی، چشم بندی، تردستی

کتاب اسرار حقه بازی- شعبده بازی، چشم بندی، تردستی

 

این کتاب از بیش از 150 روش تردستی و شعبده بازی معروف جهان پرده بر داشته و به توضیح آنها می پردازد.

نویسنده این کتاب آقای دانینجر خودش شعبده باز بوده و بسیاری از ترفندهایی که توسط شعبده بازهای معروف جهان انجام می شود را خودش طراحی کرده است.

 





:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب اسرار حقه بازی و تردستی , اسرار حقه بازی , تردستی , چشم بندی ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 219
نویسنده : کیا فایل

آموزش تهیه 63 نوع غذای مختلف

آموزش تهیه 63 نوع غذای مختلف

 

در این مجموعه روش تهیه انواع کباب ها، انواع خورشت ها، غذاهای محلی، ته چین، ماهی، استیک، ژیگوی گوساله، انواع کوکو، لازانیا، راگو، انواع پلو، شنیسل، سوپ، ترشی، بریانی، کیک، حوا، رولت گوشت، شعله زرد و بسیاری از غذاهای لذیذ دیگر آورده شده است.

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آموزش آشپزی , آموزش تهیه انواع غذا ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 330
نویسنده : کیا فایل

سؤالات مصاحبه های حضوری و گزینش استخدامی

سؤالات مصاحبه های حضوری و گزینش استخدامی

 

اگر می خواهید در مصاحبه استخدامی مراکز دولتی و یا مصاحبه ی عقیدتی برخی از دانشگاه ها مثل دانشگاه شاهد شرکت کنید باید از قبل آمادگی داشته باشید تا در جلسه مصاحبه با سوالات عجیب و غریب مواجه نشوید و شانس زیادی را برای قبولی در مصاحبه کسب کنید. در این بسته یک فایل 193 صفحه ای با 650 سوال به همراه پاسخ ارائه شده است که سوالات در زمینه های احکام شرعی، تاریخ اسلام، قانون اساسی، تاریخ ایران و معاصر، مسائل سیاسی، شناخت مسائل روز و اطلاعات عمومی و ... می باشد.

 


 



:: موضوعات مرتبط: استخدام , ,
:: برچسب‌ها: فایل , سوالات استخدامی , مصاحبه حضوری , گزینش استخدامی ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 208
نویسنده : کیا فایل

راه اندازی کسب و کار موفق

راه اندازی کسب و کار موفق

 

نام کتاب : راه اندازی کسب و کار موفق

تعداد صفحه : 104

قالب کتاب :PDF

 

 

شروع و راه اندازی یک کسب و کار می تواند یکی از جالبترین عملکردهای یک فرد باشد،هر ساله تعداد بسیاری کسب و کاری را آغازمی کنند ولی متاسفانه تعداد بسیاری از این افراد هم با ورشکستگی مواجه میشوند!

برای موفقیت در بازار کار باید از یک سری قواعد و اصول مهم پیروری کرد تا بتوان ریسک کار را پایین آورد. در این کتاب شما با اطلاعات مفید و باارزشی که برای شروع و راه اندازی و اداره موفق یک کسب و کار نیاز دارید آشنا خواهید شد،

 


 



:: موضوعات مرتبط: کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , راه اندازی کسب و کار موفق , اشتغالزایی , کسب درامد , ایجاد کسب و کار پر درامد ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 398
نویسنده : کیا فایل

آموزش ساخت مهرهای ژلاتینی برای راه اندازی کارگاه

آموزش ساخت مهرهای ژلاتینی برای راه اندازی کارگاه

 

آیا به دنبال ایجاد یک کسب و کار هستید؟

آیا نمی دانید چه کاری انجام دهید؟

پیشنهاد ما راه اندازی یک کارگاه مهرسازی است.

در این مجموعه ساخت مهر های ژلاتینی به طور خلاصه آموزش داده شده است.

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر موضوعات کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ساخت مهر ژلاتینی , راه اندازی کارگاه , کسب وکار ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 185
نویسنده : کیا فایل

موسیقی و معیارهای آن در اسلام

موسیقی و معیارهای آن در اسلام

 

دانلود مقاله موسیقی و معیارهای آن در اسلام

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد

قالب: Word

تعداد صفحات: 42 

توضیحات: 

چكيده

موسيقي همچون هنر برخاسته از اعماق درون آدمي و بلكه يك نياز روحي است و مانند هر هنري مي‌تواند مبتذل يا متعهد باشد. موسيقي علمي از يونان باستان وارد ايران شد كه ارسطو آن را به عنوان شاخه‌اي از رياضيات مي‌دانست و فيلسوفان اسلامي نيز آن را پذيرفتند البته علاوه بر قواعد علمي، ذوق و عاطفه نيز در پيدايش آن دخالت دارد هنر نيز محسوب مي‌شود موسيقي ترجمه واژهMusic انگليسي كه در فارسي معادل آهنگ مي‌باشد و غنا را خواندن با آهنگ مي‌گويند كه همان موسيقي آوازي است. موسيقي تركيب (composition) الحان جمع لحن و یا ملودي (Melody) و الحان به نغمه‌ها (Note) و نت‌ها داراي ريتم (Rhythm)هماهنگ است رابطه اسلام با هنر و موسيقي از مهمترين و كاربردي ترين موضوعات است.

در قرآن واژه غنا و موسيقي به كار نرفته ولي آياتي وجود دارد كه در روايات يكي از مصداق‌هاي آن را «غنا» دانسته‌اند. لغويون غنا را «آواز خوش و طرب انگيز» دانسته‌اند و فقها و مفسران قران آن را صداي لهوي مناسب مجالس اهل فسوق دانسته‌اند كه حرام مي‌باشد. بسياري از علما تصريح كرده‌اند كه غنا بر حسب معناي لغوي و در عرف از غناي حرام يعني غنا در شرع وسيع‌تر است موسيقي با شرايطی حرام و با شرايطی حلال مي باشد در اين مقاله با توجه به آيات و روايات و ديدگاه مفسران و عالمان و اسلام‌شناسان با رويكردي كاربردي معيارهاي موسيقي بررسي شده است.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: موزیک , ,
:: برچسب‌ها: فایل , موسیقی و معیارهای آن در اسلام , موسيقي , غنا , اسلام (شرع) , لهو , طرب , عرف عام ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 197
نویسنده : کیا فایل

پژوهش نور در گرافيك

پژوهش نور در گرافيك

 

دانلود پژوهش نور در گرافيك

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
 
قالب: Word
 
تعداد صفحات: 71

توضیحات:

چكيده

در عصر حاضر از انوع طراحي نوري براي ايجاد روشنايي روزمره استفاده مي شود كه قسمتي از اين طراحي نوري در اختيار طراحان گرافيك قرار گرفته است.

امروزه نور در زمنيه ي گرافيك چنان تنوعي يافته است كه كمتر كسي را مي توان يافت كه براي تبليغات محيطي از نورپردازي استفاده نكرده باشد. اما طراحان زيادي هستند كه تجربه و آگاهي لازم را در مورد خصوصيات و ويژگي هاي نور ندارند. اين مسئله باعث مي شود كه ايده هاي خلاقانه آنها به هنگام استفاده و اجرا جلوه ي واقعي خود را نداشته باشد. بنابر اين بهتر است كه طراح قبل از شروع نور پردازي با ويژگي هاي و خصوصيات نور و تجهيزات آن آشنا شود تا نور بتواند باعث خلق يك اثر هنري شده و جلوه ي خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.

در اين تحقيق سعي شده است كه طراحان با نور پردازيها و كاربرد آنها در تبليغات و استفاده درست از وسايل نورپردازي در جايگاه مناسب با خصوصيات خاص آن آشنا شده و در رشته ي كاري خود حضور مثبت يابند و كارهاي نفس به جا گذارند.

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , نورگرافيك , دانلود پژوهش نور در گرافيك , طراحي نوري , نورپردازي , ماتريس , نور مصنوعي , جنبه هاي روان شناختي نور , سيستم هاي نورپردازي ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 238
نویسنده : کیا فایل

مقاله هنر دوره قاجار و تأثیرات آن در تزئینات بنا

مقاله هنر دوره قاجار و تأثیرات آن در تزئینات بنا

 

دانلود مقاله هنر دوره قاجار و تأثیرات آن در تزئینات بنا

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
 
قالب: Word
 
تعداد صفحات: 21

توضیحات:

هنر دوره قاجار و تأثیرات آن در تزئینات بنا

هنر دوره‌ی قاجار ادامه‌ی مستقیم هنر دوره‌های قبل‌های نبود و در این دوره، هنر دارای سه مشخصه بود: جدایی فرهنگ ایرانی از فرهنگ و سنت اسلامی، ورود عناصر مردمی و عامیانه و وابستگی افزاینده به عناصر هنر غربی. در این دوره، هنر هویت مستقلی را ارائه داد. ساختمان‌های متعددی در آرامش نسبی و حکومت طولانی قاجار ساخته شدند و با توجه به ورود عکاسی به ایران و گسترش نشریات و وقایع‌نگاری اطلاعات مفید و منابع دسته اولی از این بناها در دسترس است. در دوره قاجار دیوارنگاره‌ها متأثر از هنر نقاشی اروپایی است. بیشترین دیوان کارها متعلق به دیوار نوارهای تجار ثروتمندان در تهران است و بعد از آن می‌توان به شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز و کاشان اشاره کرد.

نقاش دوره قاجار را می‌توان مرحله مهمی برای عبور از نقاشی به شیوه جدید و تکوین یک مکتب ایرانی با تلفیقی از سنت‌های نگارگری و دستاوردهای هنر غربی دانست. تأثیر هنر غرب در ایران از زمان صفویه آغاز و در دوره زند و قاجاریه رونق بیشتری می‌یابد و شئون مختلف فرهنگ و هنر، خصوصاً دیوارنگاری را متأثر می‌سازد. دیوارنگاره‌های این دوره علاوه بر کاخ‌ها برای تزیین درون و بیرون خانه‌ها، حمام‌ها و امامزاده‌ها بکار برده می‌شوند. مضامین این دیوارنگاره‌ها اغلب مضامین سیاسی و حماسی، تزیینی و بزمی و دینی هستند.

آثار چاپی گوناگون نقاشان اروپایی تأثیرات گوناگونی بر هنرمندان نقاش قاجار بر جای گذاشت و علاوه بر پیامدهای قابل توجه و حتی کژفهمی‌هایی نیز به همراه داشت. بازنمایی عین خارجی ناسوتی موضوع، تفسیری است که در مرحله نخست در تفکر هنرمند مصداق یافته، و این برخورد تلاش می‌شود واقعیت جهان بیرون جایگزین نقاشی تجریدی در پیوند با شعر و ادبیات شود. در این تلاش، حضور جهانی بیرونی به عنوان موردی نفسانی، در آثار آشکار می‌شود. بدین ترتیب اثری مستقل از تخیل شاعر و ادبیات به ظهور می‌رسد. هنرمند نقاش دوره قاجاریه با مکاشفه‌ای هنری کل تجربیات سنتی و مدرن زمان خود را به نمایش می‌گذارد. (جلالی جعفری ۱۳۸۲، ص ۴۵).

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , هنر دوره قاجار , مقاله هنر دوره قاجار , دانلود مقاله هنر دوره قاجار و تأثیرات آن در تزئینات بنا , نقاش دوره قاجار , دیوارنگاره‌ , نقاشی دوره قاجار ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 180
نویسنده : کیا فایل

مقاله هنر دوره صفوی و تأثیرات آن در تزئینات بنا

مقاله هنر دوره صفوی و تأثیرات آن در تزئینات بنا

 

دانلود مقاله هنر صفوی و تأثیرات آن در تزئینات بنا

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
 
قالب: Word
 
تعداد صفحات: 34

توضیحات:

هنر صفوی و تأثیرات آن در تزئینات بنا

دوره‌ی صفویه را یکی از اعصار درخشان معماری و هنر ایران می‌دانیم؛ چرا که تمامی زمینه‌های هنری از معماری و تزئینات آن، نگارگری و خوشنویسی، موسیقی سنتی، هنرهای صناعی، نمایش و در نهایت مباحث حکمی و فلسفی هنر و ادبیات ایران، شاهد رشد و شکوفایی هنر و خلق آثار هنری بوده‌ایم که نمونه‌های باارزش آن دوران، تاکنون موجود است. معماری دوره‌ی صفویه که به نام شیوه یا سبک اصفهانی معروف است در بناهای مساجد، کاخ‌ها، کاروانسراها، مدارس، مقابر، حمام‌ها، پل‌ها و بازارها به چشم می‌خورد (حسن یاوری، 1388، ص 165).

تداوم و عمر طولانی این سلسله و استحکام جنبه‌های مذهبی و فرهنگی آن، موجب تقویت و تحکیم سنت هنری آن گردید. تولیدات و محصولات هنری این دو قرن، کاملاً ویژگی و مشخصه آن را داشت. تنها نوآوری دوره صفوی را در هنرها باید در زمینه طراحی شهری جستجو کرد. در این دوره نیز، سبکی اصیل از آثار نگارگری، نساجی و قالیبافی با شکوه و جدید نیز به وجود آورده است (جیان روبرتو اسکاچیا، 1376، ص 15).

بیشتر آثار معماری اوایل دوره صفوی از بین رفته؛ از این رو، زیبایی‌شناسی هنر این دوره را تنها می‌توان از روی هنرهای تزئینی آن بازآفرینی کرد. نگاره ­های دوره صفویان دربردارنده گیاهان سرسبز، معماری دقیق و سنجیده و رنگ­بندی درخشان نگاره­های دوره ترکمانان است؛ به نظر می‌رسد که کارگاه‌های سلطنتی عصر ترکمانان تبریز هنوز در زمان صفویان، فعال و کوشا بوده‌اند.

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , هنر دوره صفوی , مقاله هنر صفوی و تأثیرات آن در تزئینات بنا , معماری و هنر ایران , معماری و تزئینات دوره صفوی , نگاره ­های دوره صفویان , دیوارنگاره‌ های دوره صفوی ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 356
نویسنده : کیا فایل

مقاله ویژگی‌ های کتاب ‌آرایی

مقاله ویژگی‌ های کتاب ‌آرایی

 

دانلود مقاله ویژگی‌ های کتاب ‌آرایی

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
 
قالب: Word
 
تعداد صفحات: 17

توضیحات:

ویژگی‌های کتاب ‌آرایی

وجود سرلوحه به شکل گلدسته و تاج بر بالای نخست صفحات کتاب، قرار گرفتن کتیبه در اطراف عبارت «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» در شروع کتاب و خط‌کشی های عمودی در جدا شدن متن‌ها و تصویرها (به ویژه متن‌های شعری) از ویژگی‌های آرایه کتاب در این دوره به شمار می‌رود. چاپ کتاب به صورت «ورقی» که از طریق تا زدن چندتایی صفحات دراز کاغذ پدید می‌آمد نیز از ویژگی صحافی کتابچه‌های مکتب­خانه‌ای است. در همرا‌هی عناصر محتوایی، متن و تصویر کمتر در یک دیگر بافته می‌شوند و تصویر بیشتر در پایین، بالا و یا کنار متن قرار می‌گیرد؛ از سوی دیگر، قرار گرفتن نام شخصیت‌ها و کنش آن‌ها در میانه­ی تصویر از ویژگی‌های شمایل نگاری و تصویرهای قهوه‌خانه‌ای است که در مجموعه آثار تصویری چاپ سنگی در این دوره نیز رعایت شده است. با وجود این، هنوز هم آرایه کتاب همپای هنر گرافیک، آن‌چنان‌که باید و شاید در این دوره کودکان نیست، اما با گذشته خود، فاصله زیادی گرفته و در مجموع، گام بلندی رو به جلو برداشته است.

محمود جوادی پور، لیلی تقی پور و محمد بهرامی

محمود جوادی پور و لیلی تقی پور از دهه 20، تصویرگری کتاب‌های کودکان را در بخش کتاب‌های درسی و تصویرگری مجله‌ای را در کنار نقاشی حرفه‌ای آغاز کرده بودند. در کنار تصویرگران چون محسن وزیری مقدم، رضا شهابی، محمد ناصر صفا، ابراهیم بنی احمد، یحیی دولتشاهی، افضل‌الدین آذربد، محمد تجویدی، محسن دولو، ملک الکلامی برجسته‌ترین تصویرگران دهه‌های پیشین به شمار می‌روند. تصویرگری لیلی تقی پور برای مجموعه کتاب افسانه‌های صبحی، مهم‌ترین تلاش این هنرمند در دهه 30 و پس از آن به شمار می‌رود. محمود جوادی پور نیز با تصویرگری کتاب‌های داستان‌های شاهنامه، داستان‌های ایران باستان و موش و گربه در این دوره، رد پای درخشانی از خود بر جای گذاشت. محمد بهرامی با تصویرگری سه جلد نخست قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در انتشارات امیرکبیر، این فرایند را قوت بخشید.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب ‌آرایی , ویژگی‌ های کتاب ‌آرایی , دانلود مقاله ویژگی‌ های کتاب ‌آرایی , اصول و معیارهای زیباشناسی ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 174
نویسنده : کیا فایل

آشپزی بدون گوشت

آشپزی بدون گوشت

 

در این کتاب ، شما با نحوه پخت انواع غذاهای بدون گوشت و گیاهی آشنا میشوید

بخش اول : پروتین و تغذیه

بخش دوم: یکصد غذای بدون گوشت

املت و کوکو – ماست و دوغ – غذاهای سبک – سوپ ها – آش ها – چلو خورش – غذاهای شیرین

بخش سوم : 20 غذای بدون گوشت دیگر پرورش جوانه ماش و جوانه های دیگر

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آموزش آشپزی , آشپزی بدون گوشت ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 215
نویسنده : کیا فایل

کتاب هنر اشپزی

کتاب هنر اشپزی

 

عنوان فایل : کتاب اشپزی 

نوع فایل ; pdf

در این کتاب طرز تهیه غذاهای زیر را فرا خواهید گرفت :

سوپ تره فرنگی

سوپ عدس 

سوپ قارچ 

سوپ سفید 

سوپ بادمجان با گوشت

آش آلو 

آش رشته 

آش گندم 

آش جو 

آش حلیم 

سالاد زیتون با گوجه فرنگی 

سالاد سیب زمینی رنگارنگ 

سالاد کرفس و گردو 

سالاد ماکارونی 

استیک با سس قارچ 

ساندویچ چیکن سالاد 

همبرگر ، ساندویچ مغز 

خورشت بامیه 

خوشت بادمجان 

خورشت باقالاقاتق 

خورشت فسنجان 

خورشت قرمه سبزی 

چلو ماهی سفید 

مرصع پلو 

سبزی پلو 

کوکو سبزی 

کباب برگ 

لازانیای بادمجان 

میرزا قاسمی 

آبگوشت 

کیک ساده 

تارت گردویی 

شیرینی بادامی 

نان نوخودچی 

برشتوک 

فرنی 

حلوا 

شله زرد 

بستنی ساده 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تره فرنگی , سوپ عدس , سوپ قارچ , سوپ سفید , سوپ بادمجان با گوشت , آش آلو , آش رشته , آش گندم , آش جو , آش حلیم , آموزش آشپزی , دانلود کتاب آموزش آشپزی , هنر آشپزی ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 214
نویسنده : کیا فایل

مقاله سپهری شاعر یا نقاش

مقاله سپهری شاعر یا نقاش

 

دانلود مقاله سپهری شاعر یا نقاش

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد

قالب: Word

تعداد صفحات: 15

توضیحات:

سپهری شاعر یا نقاش

این حقیر با مطالعه­ ی آثار سپهری و زندگی نامه ایشان متوجه شدم که ایشان علاوه بر شعر در نقاشی نیز در حد بالایی از مهارت و مشهوریت در زمان خودشان بودند و در نمایشگاه‌های زیادی شرکت داشتند، به همین دلیل تصمیم گرفتم هر دو بعد شاعری و نقاشی ایشان را مورد بررسی قرار دهم.

در هر قسمت سعی شده است مقداری از آن مقوله صحبت شود و نمونه‌هایی نیز بیان شود. در مقوله­ ی نقاشی برای نمونه؛ نمایشگاه‌ها و … معرفی شده‌اند.

سهراب سپهری یکی از شعر او نقاشان معاصر است که هم در آثار ادبی­ اش شیوه ­ی خاص خود را داشت و هم در آثار نقاشی‌اش رویکرد نوینی ارائه داد. بی‌شک بین نقاشی‌های او و شعرهایش ارتباطی است.

چهار کتاب نخستین او صدای پای آب (1344)، مسافر(1345)، حجم سبز (1346)، ما هیچ، ما نگاه (1356). را بیشتر باید نشان دهنده ­ی کارنامه ­ی شاعری او دانست.

سهراب از معدود شاعرانی است که جهان بینی خاص خود را دارد و برای فهمیدن آثارش باید از جهان‌بینی او آگاه بود.

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , سهراب سپهری , مقاله سهراب سپهری , دانلود مقاله سهراب سپهری ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 221
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی

پاورپوینت گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی

 

دانلود پاورپوینت گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی

این فایل در قالب پاورپوینت قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد

قالب: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 26

توضیحات:

در تئوری رنگ سنتی، قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند زیرا دانه های رنگی تشکیل دهنده آنها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می آیند. برای کاربر راحتترین چیز اینه که بدون فکر کردن و از روی عادت کاری رو که می‌خواد انجام بده. برای این منظور باید رابط کاربر رو جوری طراحی کرد که کاربر با استفاده از اون چیزهایی که تو دنیای واقعی ملکه ذهنش شده راه خودش رو به سادگی تو برنامه پیدا کنه.

به دستورات تصویری مناسب نسبت بدید که گویای عملکرد دستور باشه.

یک تصویر گویای هزار حرفه ولی بخاطر داشته باشید که نبود یک تصویر بهتر از بودن یک تصویر نامناسبه، بهتره. قراره این تصویر راهنمای کاربر باشه نه باعث گمراهی اون.

از اقلامی استفاده کنید که خودشون انجام کاری رو از کاربر طلب می‌کنند.

به عنوان مثال یک دکمه فشاری (Puch Button) با اون ظاهر برجسته‌ای که داره، داد می‌زنه که باید روی من فشار بدید.

فهرست:

رنگ های اصلی

رنگ های فرعی یا ثانویه

رنگ های ترکیبی

تأثیرات روانی رنگ ها

نکاتی در طراحی رابط کاربر

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , گرافیک کامپیوتری , رنگ شناسی , پاورپوینت گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی , دانلود پاورپوینت گرافیک کامپیوتری و رنگ شناسی ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 187
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه اردیبهشت 91

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه اردیبهشت 91

 

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه اردیبهشت 91

قالب: Pdf

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی , پاسخنامه آشنایی با میراث فرهنگی , اردیبهشت91 ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 219
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 91

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 91

 

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 91

قالب: Pdf

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی , پاسخنامه آشنایی با میراث فرهنگی , خرداد 91 ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 214
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 92

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 92

 

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 92

قالب: Pdf

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی , پاسخنامه آشنایی با میراث فرهنگی , خرداد 92 ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 232
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 93

 

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه خرداد 93

قالب: Pdf

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی , پاسخنامه آشنایی با میراث فرهنگی , خرداد 93 ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 210
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه دی 90

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه دی 90

 

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه دی 90

قالب: Pdf

 




:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی , پاسخنامه آشنایی با میراث فرهنگی , دی 90 ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 425
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه شهریور 91

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه شهریور 91

 

امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی چهارم دبیرستان رشته هنر به همراه پاسخنامه شهریور 91

قالب: Pdf

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی آشنایی با میراث فرهنگی , پاسخنامه آشنایی با میراث فرهنگی , شهریور91 ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 200
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

 

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

قالب: Pdf

 





:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی الگوی 2 , الگو2 , پاسخنامه امتحان الگوی 2 , خرداد 93 ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 186
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

 

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

قالب: Pdf

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی الگوی 2 , الگو2 , پاسخنامه امتحان الگوی 2 , دی 93 ,
تاریخ : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398
بازدید : 185
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

 

امتحان نهایی الگوی 2 سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

قالب: Pdf

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های هنر , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی الگوی 2 , الگو2 , پاسخنامه امتحان الگوی 2 , شهریور 93 ,

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG